یکشنبه ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۹
کد خبر: 225291

بهتر است رفتارهای خود را زیر ذره بین بگذارید و آنها را بررسی کنید. رفتارهای خود و همسرتان را زیر سؤال ببرید و کم و کاستی‌ها و قوت ارتباط‌‌‌تان را مشاهده کنید. جایی که سخت گرفته‌اید ملایم شوید و جایی که سست برخورد کرده‌اید کمی محکم تر.

همسرم می‌گوید:من زنانگی نمی‌دانم!

سلامت نیوز-*نسرین صفری: بهتر است رفتارهای خود را زیر ذره بین بگذارید و آنها را بررسی کنید. رفتارهای خود و همسرتان را زیر سؤال ببرید و کم و کاستی‌ها و قوت ارتباط‌‌‌تان را مشاهده کنید. جایی که سخت گرفته‌اید ملایم شوید و جایی که سست برخورد کرده‌اید کمی محکم تر.

به گزارش سلامت نیوز، یکی از خوانندگان ایران بانو نوشته است: محبت همسرم نسبت به من کم شده است با آنکه همیشه انتظارات خودم را نادیده گرفته‌ام و خواسته‌های او را اجابت کرده‌ام، اما با این حال همیشه متهم به بی‌عاطفه بودن و نامهربانی هستم، دائماً می‌گوید زنانگی نمی‌دانی! معمولاً ناسازگاری می‌کند و مشاجره‌ای راه می‌اندازد با آنکه اغلب واکنش من سکوت و گذشت است اما دائماً از او خواهش می‌کنم از دست من ناراحت نباشد و معمولاً او را تنها می‌گذارم تا اذیت نشود، این وضعیت موجب ناراحتی‌ام شده است لطفاً مرا راهنمایی کنید:


پاسخ:

علت باج دادن بسیار شما به چه دلیل است؟ چرا قاطعانه عمل نمی‌کنید و مدام در حال خواهش کردن از او هستید. این حالت شما حالت رخوت و یکنواختی در همسرتان ایجاد می‌کند و او را منبع قدرت و اقتدار می‌شناساند. اندکی از این موضع پایین آیید و درخواست‌های خود را در عین مهربانی، قاطعانه بیان کنید. بهتر است رفتارهای خود را زیر ذره بین بگذارید و آنها را بررسی کنید. رفتارهای خود و همسرتان را زیر سؤال ببرید و کم و کاستی‌ها و قوت ارتباط‌‌‌تان را مشاهده کنید. جایی که سخت گرفته‌اید ملایم شوید و جایی که سست برخورد کرده‌اید کمی محکم تر.


 سکوت و گذشت همیشه خوب نیست، به هنگام بروز مشکل موقعیت‌تان را تغییر دهید و در مقابل رفتارهای تکراری او بی‌توجهی نشان دهید. گاهی بحث، به معنای مرا ببین است، پس برای ترک رفتار اشتباه بهتر است آن رفتار را نبینید و فقط با یک اشاره و ابراز ناراحتی از کنار آن بگذرید. اما در فرصتی که منطقی است و گوش شنوا دارد انتظارات خود را بیان کنید؛ باز اگر موجب ناراحتی شد ختم مسأله کنید و ادامه ندهید، بی‌شک بی‌توجهی کردن، تنبیهی بزرگ برای ایشان معنا می‌شود. اگر چه لازم است در مقابل رفتارهای مثبت همسرتان، هرگز بی‌تفاوت نباشید.


 ابراز احساسات کنید و برای با هم بودن تلاش کنید؛ نترسید غرورتان زیر سؤال نمی‌رود بلکه رفع کدورت می‌شود و زندگی‌تان دوام می‌یابد. حتی زمان‌هایی که با بی‌لطفی همسرتان مواجه می‌شوید به جای ناراحت شدن، رفتاری متضاد داشته باشید در آغوشش بگیرید، موهایش را نوازش دهید و... زیاد اصرار به ادامه ارتباط نداشته باشید فقط ارتباط گرمی که حس مثبت انتقال می‌دهد، کافی است.


 سعی کنید یکنواختی زندگی‌تان را از بین ببرید و تنوع ایجاد کنید. برای بهبود بیشتر رابطه‌تان بهتر است زبان عشق همسرتان را بشناسید. در ابراز عشق به دانسته‌های خود اکتفا نکنید بهتر است به طور مستقیم از او بپرسید چه نوع ابراز محبتی را دوست دارد، منظورش از بی‌عاطفه بودن شما چیست و رفتارهای زنانه مورد نظرش چیست و...علاقه‌مندی‌های همسرتان را بدانید و برای خوشحال کردن او دست به کار شوید. شاید گفتار شیرین و پیامک‌هایی که بوی رفاقت و دوستی می‌دهند باعث تحریک عاطفه همسرتان شود. از این فرصت‌ها می‌توانید برای ایجاد محبت و صمیمیت استفاده کرده و باب ورود به قلب همسرتان را باز کنید و متعاقب آن در مورد مسائل زندگی‌تان شروع به گفت‌و‌گو کنید.

*روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha