دبیر علمی کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد ایران با اشاره به بررسی روش‌های نوین درمان و تسکین درد گفت: آخرین دستاوردهای علمی در حوزه درد در سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد ارائه می‌شود.

روش‌های نوین درمان و تسکین درد بررسی می‌شود

سلامت نیوز:دبیر علمی کنگره انجمن بررسی و مطالعه درد ایران با اشاره به بررسی روش‌های نوین درمان و تسکین درد گفت: آخرین دستاوردهای علمی در حوزه درد در سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد ارائه می‌شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از فارس،جلال زرین قلم در ارتباط با سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد در ایران اظهار داشت: در راستای اهداف انجمن جهانی درد ما نیز سعی می‌کنیم در انجمن ایران با برگزاری برنامه‌های پژوهشی و آموزشی متناسب در این حوزه گامی مؤثر در جهت اعتلای علمی و درمانی کشور برداریم که برگزاری کنگره‌های سالیانه بین المللی نیز در این راستا است.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، گفت: با در نظر گرفتن اینکه موضوع درد در جهان بصورت بین رشته‌ای و از ابعاد مختلف در بین گروه‌های مختلف پزشکی مورد مطالعه و بررسی قرار می‌گیرد در این کنگره نیز ما در نظر داریم درد را از ابعاد مختلف تشخیصی و درمانی با همراهی همه گروه‌های علوم پایه و بالینی پزشکی بررسی و تازهای علمی و درمانی مرتبط را مطرح کنیم.

وی ادامه داد: از تمام گروه ها دعوت کرده ایم آخرین دستاوردهای خود را در زمینه آموزش و پژوهش در این کنگره ارائه دهند و سعی می‌کنیم موضوعات روز مرتبط با اتیولوژی، ارزیابی، مباحث اخلاقی درمان درد و نیز گایدلاین‌ها و مباحث صنفی مرتبط با گروه‌های دخیل در امر درمان درد در ایران را در این کنگره بین المللی طرح و بررسی کنیم.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی همچنین بحث درمان های دارویی، جراحی، اینترونشنهای خاص و سایر درمان‌های حمایتی و مکمل در تسکین درد را یکی دیگر از محورهای کنگره امسال برشمرد و افزود: امیدواریم با همکاری گروه های مختلف و مرتبط بتوانیم سیزدهمین کنگره را به نحو احسن برگزار کنیم.

وی گفت:محورهای کلی کنگره را شامل مباحث نورو مدولاسیون در درمان درد، سلول درمانی درد، ساختارهای پایه ای درد، مدیریت دردهای حاد و مزمن، دردهای سرطانی، دردهای اسکلتی و عضلانی و درمانی های جدید، دردهای نروپاتیک، درد در سالمندان و کودکان، جوانب روانشناختی درد، تصویربرداری در درد و علم ژنتیک و درمان درد و تغذیه در درمان درد است.

دبیر علمی سیزدهمین کنگره بررسی و مطالعه درد در ایران ضمن دعوت از همه گروهای دخیل در موضوع درد، اظهار داشت : تمامی گروه های علوم پایه ، فلوشیپ های درد، جراحی مغز و اعصاب، متخصصین مغزو اعصاب، گروه های طب پزشکی، متخصصین بیهوشی، پزشکان عمومی و پرستاران در این کنگره حضور خواهند داشت و برای همه همکاران 15 امتیاز بازآموزی در نظر گرفته شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha