دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 225405

آب پیاز و مو؛ در ظاهر میان این دو ارتباطی نیست و حتی به نظر می رسد کمتر کسی حاضر باشد آب پیاز بر موهای خود امتحان کند. با این حال تحقیقات پرده از یک راز عجیب بر داشته اند.

تاثیر عجیب آب پیاز بر رشد مجدد مو!

سلامت نیوز: آب پیاز و مو؛ در ظاهر میان این دو ارتباطی نیست و حتی به نظر می رسد کمتر کسی حاضر باشد آب پیاز بر موهای خود امتحان کند. با این حال تحقیقات پرده از یک راز عجیب بر داشته اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا زندگی، کاهش رشد موها و کچلی به یکی از پدیده های رایج روزگار ما بدل شده است. اتفاقی که به دلایل مختلفی از جمله استرس و آلودگی های محیطی رخ می دهد. حال به نظر می رسد برای حل این مشکل یک راه حل عجیب پیدا شده است؛ آب پیاز. بله درست است، گیاهی که بسیاری از افراد به دلیل بوی نامطبوع حتی با اکراه به آن دست می زنند و مهم ترین کاربرد آن طعم دهی به غذا است منبعی است شگفت انگیز برای رشد دوباره موها.

برای سنجش نقش پیاز در رشد مو، دانشمندان زندگی گروهی از مردان و زنانی که دچار کچلی بودند مورد مطالعه قرار دادند. شرکت کنندگان در این پژوهش به مدت 6 هفته و هر روز 2 بار ریشه موی خود را با آب پیاز شست و شو می دادند. نتایج به دست آمده شگفت آور بود، تنها پس از 2 هفته نشانه های از رشد مجدد مو مشاهده شد. تقریباً 74 درصد شرکت کنندگان پس از چهار هفته رشد واقعی مو را تجربه کردند؛ عددی که در انتهای 6 هفته به 87 درصد رسید. نکته جالب توجه، تأثیر بیشتر آب پیاز بر رشد موی زنان نسبت به مردان بوده است.

به باور کارشناسان، مواد مغذی موجود در پیاز نه تنها موجب درخشندگی بیشتر موها می شود؛ بلکه حجم، درخشندگی و استحکام موها را نیز افزایش می دهد. وجود ترکیب های گوگردی، ضد میکروب و آنتی اکسیدان چنین قدرتی را به پیاز می دهد. به منظور بهره بردن از این مزیت پیاز کافی است پس از کندن پوست گیاه آن را رنده یا له کنید و سطح سر و ریشه موی خود را آغشته به این مایع جادویی کنید.

منبع: medicalnewstoday


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • M.alipoursafsri ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۴
    0 0
    مطالب بسيارعالى وجامع ومفيد هستند.