دوشنبه ۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۰
کد خبر: 225428

دبیر علمی اولین سمینار تازه های براکی تراپی وفیزیک براکی تراپی، گفت: روش براکی تراپی این مزیت را دارد که ماده رادیواکتیو مستقیما وارد بدن بیمار می شود و نزدیک تومور قرار می گیرد؛ از این رو نتایج قابل توجهی در درمان انواع خاص سرطان ها دارد.

براکی تراپی؛ شیوه ای موثر در درمان سرطان

سلامت نیوز:  دبیر علمی اولین سمینار تازه های براکی تراپی وفیزیک براکی تراپی، گفت: روش براکی تراپی این مزیت را دارد که ماده رادیواکتیو مستقیما وارد بدن بیمار می شود و نزدیک تومور قرار می گیرد؛ از این رو نتایج قابل توجهی در درمان انواع خاص سرطان ها دارد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دکتر فرید نژاددادگر در آستانه برگزاری این سمینار اظهار کرد: براکی تراپی یکی از روش های موثر و پیشرفته درمان سرطان و در واقع نوعی خاص از پرتودرمانی کاملا موضعی و به مفهوم درمان از نزدیک است.


به گزارش دبیرخانه سمینار تازه های براکی تراپی،وی گفت: این روش درمانی در کشور ما پیشرفت مطلوبی نداشته و توجه و سرمایه گذاری کافی در مورد آن نسبت به سایر روش های درمانی سرطان صورت نگرفته است.


نژاددادگر افزود: تفاوت این روش با رادیوتراپی عادی در این است که ما در رادیوتراپی معمولی اشعه رادیو اکتیو را از خارج بدن بیمار توسط دستگاه های پیشرفته به منطقه بیماری و توموری که در بدن بیمار است، می تابانیم که این روش می تواند همراه با صدماتی به بافت های سالم بدن بیمار باشد؛ اما در روش براکی تراپی ماده رادیواکتیو مستقیما با روش های ظریف و پیچیده وارد بدن بیمار شده و در داخل و نزدیک تومور قرار می گیرد.
وی ادامه داد: این روش نتایج درمانی بسیار خوبی در انواع خاص سرطان مانند سرطان های پروستات، مری، دستگاه تناسلی زنان، سرطان های انتهای روده، نسج نرم و سرطان سینه دارد.


نژاددادگر افزود: در چند سال گذشته به علت تحریم ها و مسایل بین المللی این روش درمان دچار محدودیت و نوساناتی شد ولی در حال حاضر با رفع موانع نیاز به تسریع در راه اندازی و تجهیز و ارتقای مراکز درمانی به این فناوری به شدت محسوس است.


دبیر علمی سمینار تازه های بالینی و فیزیک براکی تراپی ابراز امیدواری کرد که تمامی تجهیزات پیشرفته مورد نیاز براکی تراپی به زودی وارد کشور شود و افزود: همزمان نیاز است همکاران پزشک متخصص رادیوتراپی آنکولوژی و فیزیک پزشکی که به صورت یک تیم عهده دار انجام این درمان هستند، به آخرین اطلاعات این برنامه دسترسی یابند.


وی ادامه داد: این سمینار با همکاری و حضور اساتید داخل و خارج کشور برگزار می شود و صاحب نظران این رشته آخرین یافته های علمی روز را در اختیار همکاران پزشک و گروه فیزیک پزشکی قرار خواهند داد تا بالاترین کیفیت درمان منطبق با استانداردهای جهانی در اختیار بیماران قرار گیرد.


نژاددادگر با تاکید براینکه تجهیز و ارتقای مراکز درمان سرطان با روش براکی تراپی نیازمند حمایت دولت و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است، افزود: پیام این کنگره تاکید بر جایگاه روش درمانی براکی تراپی، دستیابی به سطح بالای علمی برای استفاده از این روش در داخل کشور و اعمال حمایت هایی در زمینه تامین تجهیزات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha