یک کارشناس طب سنتی گفت: گیاهان دارویی به کمک صنعت گردشگری می‌آیند تا گردشگران داخلی و خارجی که در طلب استفاده از شیوه‌های طب سنتی برای درمان بیماری هستند را به این مراکز کشور بکشاند.

«گیاهان دارویی» ظرفیتی بکر برای توسعه صنعت گردشگری کشور

سلامت نیوز: یک کارشناس طب سنتی گفت: گیاهان دارویی به کمک صنعت گردشگری می‌آیند تا گردشگران داخلی و خارجی که در طلب استفاده از شیوه‌های طب سنتی برای درمان بیماری هستند را به این مراکز کشور بکشاند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم،سید جواد علوی  درباره گیاهان دارویی و صنعت گردشگری اظهار کرد: در جوامع کنونی، موضوع درمان با گیاهان دارویی کم و بیش مطرح است و در هر جامعه، افراد بسیاری به معالجه با داروهای گیاهی علاقه دارند.

وی افزود: گیاهان دارویی به کمک صنعت گردشگری می‌آیند تا گردشگران داخلی و خارجی که در طلب استفاده از شیوه‌های قدیمی برای درمان بیماری هستند را به مراکز طب سنتی بکشاند.

این کارشناس طب سنتی تصریح کرد: گردشگری شاخه‌های متفاوتی دارد که می‌توان با دستیابی به هر یک از این شاخه‌ها، برای ورود گردشگر به کشور اقدام کرد یکی از این راه‌ها ارتباط دادن تفریحات مردمی با سلامتی و آشنایی آنها با سبک زندگی سنتی ایرانی است.

علوی خاطرنشان کرد: مدت‌هاست که بیماران کشورهای خارجی برای درمان برخی از بیماری‌ها مانند نازایی، عیوب انکساری، جراحی زیبایی و... به ایران می‌آیند و در هتل‌های کشور اقامت می‌کنند.

وی یادآور شد: ورود این افراد با روند پیشرفت علم پزشکی در ایران روز به روز در حال افزایش است تا جایی که در ایران از سفر بیماران خارجی به کشور به‌عنوان گردشگران سلامت یاد کردند و اکنون چند سالی است که برخی از دفاتر مسافرتی و ارگان‌های دولتی مانند سازمان میراث فرهنگی، وزارت بهداشت، وزارت خارجه و... متحد شده‌اند تا بتوانند ورود این نوع از گردشگران را ساماندهی کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha