پزشکان در یک مطالعه تازه به بررسی چرایی خطر قطع مصرف روزانه قرص آسپرین برای بیماران قلبی پرداختند.

چرا خودداری از مصرف آسپرین برای بیماران قلبی خطرزاست؟

سلامت نیوز:پزشکان در یک مطالعه تازه به بررسی چرایی خطر قطع مصرف روزانه قرص آسپرین برای بیماران قلبی پرداختند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، تجویز قرص آسپرین برای افرادی که دچار سکته قلبی یا مغزی شده‌اند امری عادی است اما به یاد سپردن مصرف روزانه آن برای بیمار یک چالش است.

متخصصان در بررسی اخیر به بررسی چگونگی خطرزا بودن قطع آسپرین درمانی پرداختند. آنان روی ۶۰۱ هزار بیمار که برای پیشگیری از بیماری قلبی و سکته مغزی روزانه ۸۰ میلی گرم آسپرین مصرف می‌کردند مطالعاتی انجام دادند.

این متخصصان سه سال پس از شروع مطالعه مشاهده کردند افرادی که به هر دلیل مصرف قرص آسپرین را کنار گذاشته بودند ۳۷ درصد بیشتر در معرض مشکلات قلبی همچون سکته مغزی و حمله قلبی بوده‌اند.

به گفته کارشناسان بسیاری از افراد پس از حمله قلبی برای چند ماه مصرف روزانه قرص آسپرین را ادامه می‌دهند اما نیمی از آنان در نهایت از مصرف این قرص خودداری می‌کنند.

به گزارش مجله تایمز، به گفته متخصصان آمریکایی در بسیاری از مواقع بیماران مصرف قرص آسپرین و کاهش خطر حمله قلبی و سکته مغزی را با هم مرتبط نمی‌دانند زیرا تهیه این دارو به نسخه پزشک نیاز ندارد و یک داروی غیرنسخه‌ای است و به همین خاطر اغلب بیماران فراموش می‌کنند پس از اتمام دارو نسبت به خرید مجدد آن اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha