سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
کد خبر: 225525

برای تهیه دمنوش آرام‌بخش سنبل الطیب، ریشه خشک شده سنبل الطیب را بشویید و مقداری معین آب جوش به آن اضافه کنید سپس بگذارید این محلول به مدت 15 الی 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام‌بخش این گیاه آزاد شود.

دمنوشی که آرامش را به شما هدیه می‌دهد

سلامت نیوز:برای تهیه دمنوش آرام‌بخش سنبل الطیب، ریشه خشک شده سنبل الطیب را بشویید و مقداری معین آب جوش به آن اضافه کنید سپس بگذارید این محلول به مدت 15 الی 20 دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام‌بخش این گیاه آزاد شود.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نوشیدن دمنوش‌ها در فصل‌های پاییز و زمستان بسیار مفید است و نقش موثری در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های مختلف دارند.

سنبل الطیب یکی از پرمصرف‌ترین گیاهان دارویی است که مصرف صحیح آن تقویت اعصاب، کاهش استرس و افزایش آرامش را به همراه دارد. این گیاه برای تولید دارو‌های شیمیایی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. پس برای آشنایی با خواص دارویی این دمنوش با ما همراه باشید.

خواص گیاه سنبل الطیب

ریشه سنبل الطیب دارای طبع گرم و خشک است. این گیاه اثر ضد تشنج دارد، در رفع تب و ناراحتی‌های عصبی مفید و ضد اسپاسم و آرام‌بخش است. بی‌خوابی را درمان می‌کند و سبب از بین بردن کِرم معده و روده می‌شود. در درمان میگرن موثر است و دلهره، تشویش و نگرانی را برطرف می‌کند. گرد گیاه سنبل الطیب زخم‌ها را التیام می‌بخشد.

گیاه سنبل الطیب در تهیه دارو‌های مسکن، قلبی، ضداضطراب، میگرن، تشنج و درد کاربرد دارد.

نحوه مصرف دمنوش سنبل الطیب

برای تهیه دمنوش آرام‌بخش سنبل الطیب، ریشه خشک شده سنبل الطیب را بشویید و مقداری معین آب جوش به آن اضافه کنید سپس بگذارید این محلول به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه دم بکشد تا ترکیبات شیمیایی آرام‌بخش این گیاه آزاد شود.

در صورت تمایل می‌توان از ۱۵ گرم سنبل الطیب و ۱۵ گرم گل گاوزبان به همراه یک عدد لیموعمانی برای تهیه دمنوش آرام‌بخش استفاده کرد. نوشیدن این دمنوش حداقل نیم ساعت قبل از خواب بسیار مفید است.

عوارض استفاده از سنبل الطیب

از آنجایی‌که سنبل الطیب برای کلیه مضر است باید آن را با کتیرا مصرف کرد. استفاده از این گیاه در برخی افراد عوارض جانبی نظیر سردرد، نا آرامی و حتی بی‌خوابی را به همراه دارد.


به علت اینکه این گیاه بر روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر می‌گذارد، در مواردی که فرد نیاز به بیهوشی داشته باشد، تداخل این گیاه با دارو‌های بیهوشی اثر بدی روی بیمار می‌گذارد بنابراین باید حداقل ۲ هفته قبل از عمل جراحی مصرف این گیاه قطع شود همچنین در استفاده از گیاه سنبل الطیب در دوران بارداری و شیردهی باید احتیاط شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha