روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

معدوم‌سازی بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته در شهریور ماه امسال

سلامت نیوز:روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت از معدوم‌سازی بیش از ۱۰ تن مواد غذایی فاسد و تاریخ گذشته در شهریور ماه سال جاری خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، حمید انصاری - مدیرروابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت گفت: کل تماس‌های برقرار شده با سامانه بهداشت ۱۹۰ در شهریور ماه سال جاری ۲۵هزار و ۱۲۵ تماس بوده که از این تعداد ۷۶۷۰ خبر و شکایت در سامانه به ثبت رسیده است و مابقی تماس‌ها منجر به راهنمایی، آموزش و مشاوره گردیده است.

وی افزود: بیشترین شکایت‌های ثبت شده به ترتیب از عرضه مواد غذایی صنفی سنتی فاسد، وجود جسم خارجی در مواد غذایی صنفی سنتی و دفع غیر بهداشتی فاضلاب بوده است. همچنین اماکن مسکونی دارای فعالیت‌های غیر مجاز و اغذیه فروشی و ساندویچ و پیتزا ۱۱ درصد، نانوایی با ۱۰ درصد و سلف سرویس و رستوران‌ها با ۹ درصد بیشترین اخبار و شکایت‌ها را به خود اختصاص دادند.

انصاری افزود: میزان ۳ درصد از اخبار و شکایات منجر به کشف، جمع آوری و معدوم سازی کالاهای آسیب رسان به مصرف کننده به میزان ۱۰۱۷۶ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد، تاریخ مصرف گذشته و غیر قابل مصرف شد که بیشترین این مواد غذایی شامل انواع سوسیس و کالباس، انواع ترشیجات، انواع نوشیدنی‌ها، انواع تنقلات، انواع فراورده‌های گوشتی و پروتئینی، انواع لبنیات و ... بوده است.

مدیر روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت افزود: بیشترین فراوانی اخبار و شکایات در شهریور ماه به ترتیب در حوزه تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مشهد و شهید بهشتی (۱۲ درصد)، ایران (۱۱ درصد)، شیراز و اصفهان (۸ درصد) و در مرتبه‌های بعدی دانشگاه‌های علوم پزشکی البرز، تهران، قم، شهید صدوقی یزد، جندی شاپور اهواز، تبریز و مازندران بوده‌اند.

انصاری گفت : اقدامات شبانه‌روزی بازرسان بهداشت محیط منجر به معرفی ۱۵ درصد از متخلفین به مراجع قضایی، صدور ۲۳ درصد انواع اخطار کتبی به منظور رفع نواقص بحرانی و غیر بحرانی و ۱۱ درصد رفع نقص از اخبار و شکایات مردمی شده است.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت درمان وزارت بهداشت، وی افزود : در همین بازه زمانی میزان رضایتمندی مردمی بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده ۹۴ درصد بوده و ۷۲ درصد تماس گیرندگان آقایان و ۲۸ درصد خانم‌ها بوده‌اند.

انصاری در پایان گفت: سامانه بهداشت ۱۹۰ به طور شبانه روزی و در تمام ایام هفته آماده دریافت شکایات در زمینه بهداشت محیط و بهداشت حرفه‌ای است و هموطنان می‌توانند از اقصی نقاط کشور باشماره تلفن ۱۹۰ تماس گرفته و شکایات بهداشتی خود را مطرح کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha