سه‌شنبه ۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۸
کد خبر: 225546

می گویند قریب به ۵۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده مبتلا به پیش دیابت هستند در حالی که کاملا از این عارضه بی خبرند.

۶ دلیل عجیب ابتلا به پیش دیابت را بشناسید!

سلامت نیوز:می گویند قریب به ۵۰ درصد از بزرگسالان ایالات متحده مبتلا به پیش دیابت هستند در حالی که کاملا از این عارضه بی خبرند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از آوای سلامت ،این در حالی است که به گفته متخصصان، تمام افراد ۴۵ سال به بالا باید تحت آزمایش های روتین تست قند خون قرار گیرند حتی اگر سبک زندگی شان سالم باشد و سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت هم نداشته باشند.

در اینجا برخی علل شگفت انگیز که فرد را به مرحله پیش دیابت می رساند و مستعد ابتلا به دیابت می کند، معرفی می شوند.

عدم تعادل در باکتری های خوب روده: این باکتری ها در ارتباط با سلامت متابولیک بدن هستند و می توانند در کنترل قند خون نقش داشته باشند. تحقیقات مرکز پزشکی دانشگاه ایلینوی در شیکاگو نشان می دهد عدم تعادل در باکتری های خوب روده می تواند منجر به التهاب شود و متابولیسم گلوکز را مختل کند. برای تغییر در این روند باید به رژیم های غذایی سرشار از فیبر و محصولات پروبیوتیک روی آورد چون باعث افزایش رشد و فعالیت میکروب های سالم در روده می شود. مصرف روزانه ۲۵ گرم فیبر برای زنان و ۳۸ گرم برای مردان توصیه می شود. لوبیا، آجیل، غلات کامل و میوه و سبزیجات سرشار از فیبر هستند.

کمبود مزمن خواب: این اختلال عامل خطر شناخته شده پیش دیابت و دیابت است. محققان کره ای اعلام کرده اند زنانی که دچار کمبود خواب مزمن هستند از چربی شکمی بیشتر رنج می برند که خود عاملی برای مقاومت به انسولین است. سندرم متابولیک نیز در این زنان شایع تر است که با خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت رابطه دارد. قطع کافئین در بعد از ظهر، خاموش کردن وسایل الکترونیکی یک ساعت قبل از خواب، عدم استعمال سیگار و یا خوردن خوراکی های سرپایی در شب برای جلوگیری از بروز این اختلال موثر است.

مصرف چربی های اشباع: محققان بر این باورند که فقدان کلی اسیدهای چرب مفید در رژیم غذایی ما می تواند به بروز سندرم متابولیک کمک کند. در مقابل افزایش مصرف چربی های اشباع منجر به افزایش گلوکز و تری گلیسیرید می شود. اجتناب از مصرف مواد غذایی پرچرب مانند لبنیات پرچرب یا غذاهای فرآوری شده و جایگزینی آنها با چربی های مفید از این سیکل غلط جلوگیری می کند.

داشتن برخی گروه های خونی: مطالعات محققان فرانسوی نشان داده است که احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ در زنان با گروه های خونی آ، ۱۰ درصد و در زنان با گروه خونی ب، ۲۱ درصد نسبت به افراد به گروه خونیOبیشتر بود.

میزان پایین ویتامین دی: این ویتامین به جذب کلسیم، حفظ استخوان ها و سلامت عضلات و سیستم ایمنی بدن کمک می کند. ویتامین دی در متابولیسم گلوکز نیز موثر است به طوری که کمبود آن با خطر ابتلا به دیابت در ارتباط است.

سن: خطر ابتلا به دیابت و پیش دیابت با افزایش سن بیشتر می شود و این خطر در افراد ۶۰ سال به بالا بیشتر است. آن هم به این دلیل که چربی ها در طول زمان در شکم، عضلات و کبد رسوب می کنند و توده عضلانی کاهش می یابد. دریافت ورزش روزانه ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در افراد مسن، مصرف رژیم غذایی با فیبر بالا، دریافت ۷ ساعت خواب شبانه روزی یا حتی بیشتر از این عارضه پیری پیشگیری می کند.

منبع:readersdigest

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha