بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف تنها یک نخ سیگار الکترونیکی ممکن است سطح آدرنالین در قلب را بالا برد.

تاثیر یک نخ سیگار الکترونیکی بر افزایش آدرنالینِ قلب

سلامت نیوز:بررسی‌ها نشان می‌دهد مصرف تنها یک نخ سیگار الکترونیکی ممکن است سطح آدرنالین در قلب را بالا برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در این بررسی آمده است مصرف یک نخ سیگار الکترونیکی فرد را در معرض میزان کافی از نیکوتین قرار می‌دهد که باعث افزایش آدرنالین در قلب شده و می‌تواند به افزایش فشارخون و دیگر مشکلات قلبی بیانجامد.

در این بررسی متخصصان از ۳۳ فرد سالم که مصرف سیگار نداشتند درخواست کردند در روزهای مختلف به آزمایشگاه مراجعه کنند تا از سیگار الکترونیکی همراه با نیکوتین، سیگار الکترونیکی فاقد نیکوتین و وسیله‌ای مشابه که در واقع سیگار الکترونیکی نبوده استفاده کنند. ضربان قلب این افراد طی هر بار مصرف مورد بررسی قرار گرفت.

به گفته متخصصان آمریکایی، این افراد زمانیکه از سیگارهای الکترونیکی حاوی نیکوتین مصرف کردند سطح آدرنالین در بدنشان افزایش پیدا کرد.

تاثیر مصرف سیگارهای معمولی در افزایش سطح آدرنالین در قلب تایید شده است و یافته‌های فعلی نیز حاکی از تاثیر سیگار الکترونیکی حاوی نیکوتین است.

به گزارش ژاپن تودی، به گفته متخصصان آمریکایی استشمام نیکوتین موجود در سیگار الکترونیکی، سیگار معمولی و دیگر محصولات دخانی به سرعت وارد جریان خون و مغز می‌شود و عصب‌های منتقل کننده آدرنالین و غده فوق کلیوی را برای ترشح آدرنالین تحریک می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha