رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت توجه به اصول بهداشتی و سلامتی مواد غذایی و آشامیدنی نذری در دهه اول محرم از مردم خواست تا غذا و نوشیدنی های داغ را در ظروف گیاهی و کاغذی، مصرف کنند.

خوراکیهای داغ در ظروف گیاهی و کاغذی مصرف شود

سلامت نیوز: رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشاء گیاهی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اهمیت توجه به اصول بهداشتی و سلامتی مواد غذایی و آشامیدنی نذری در دهه اول محرم از مردم خواست تا غذا و نوشیدنی های داغ را در ظروف گیاهی و کاغذی، مصرف کنند.



به گزارش  سلامت نیوز به نقل از ایرنا، نسترن محمدی افزود: در تهیه غذاهای نذری باید به سلامت مواد غذایی توجه کافی به عمل آید و تمام موارد مصرفی از جمله رب، ادویه ها و حبوبات باید دارای پروانه بهداشتی ساخت ازسازمان غذا و دارو و وزارت بهداشت باشند.


به گزارش سازمان غذا و دارو،،وی ادامه داد:در استفاده از ظروف یکبار مصرف نیز توصیه می شود برای محصولات داغ از ظروف کاغذی استفاده شود بطورمثال بجای لیوان های پلاستیکی جهت صرف چای و شیر داغ از لیوان های کاغذی استفاده شود.
وی ادامه داد: همچنین ظروف گیاهی بهترین ظرف جهت مصرف غذاهای چرب و داغ است بنابراین توصیه می شود در این موارد از ظروف فوم و آلومینیومی استفاده نشود.


کارشناسان پیش از این اعلام کرده اند که با قرار گرفتن مایعات و غذای گرم در ظروف یکبار مصرف، مواد شیمیایی سمی این ظروف در مایعات حل و منتشر می شود که احتمال بروز بیماری هایی مانند سرطان ریه، کبد و پروستات را افزایش می دهد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha