مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونمان در حد قابل‌توجهی پایین آمده است، اما مشکلی در تأمین خون بیمارستان‌ها وجود ندارد.

ذخایر خون کاهش قابل‌توجهی یافته است

سلامت نیوز:مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی گفت: ذخایر خونمان در حد قابل‌توجهی پایین آمده است، اما مشکلی در تأمین خون بیمارستان‌ها وجود ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،سید محمدرضا اسلامی  در واکنش به خبرهایی مبنی‌بر کمبود شدید منابع خونی در مشهد، اظهار کرد: معمولاً در روزهای خیلی‌ گرم و خیلی‌ سرد سال اوج اهداء خون پایین می‌آید و امسال هم همچون سال‌های گذشته، این اتفاق افتاده و یک مقداری پایین آمده است؛ البته ما خون مورد نیاز بیمارستان‌ها را هرجورشده تامین می‌کنیم.

وی ادامه داد: البته با توجه به این‌که روزهای مناسبتی همچون تاسوعا و عاشورا نزدیک است امیدواریم در این روزها ذخایر ما تقویت شود و ان‌شاالله با حضور همه‌جانبه مردم ذخایرمان را تقویت می‌کنیم.

اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر، ما کمپین تاسوعا تا اربعین را گذاشتیم تا ذخایرمان را که در حد قابل توجهی پایین آمده، بتوانیم تقویت کنیم. هر سال هم این کمپین اجرا می‌شود و کمپین بسیار قوی است و با توجه به این‌که قمه‌زنی توسط مقام معظم رهبری حرام اعلام شده است، بسیاری از افرادی که پیش از این به قمه‌زنی اقدام می‌کردند، به جای آن خون اهدا می‌کنند.

وی با بیان این‌که "آنچه به آن اشاره کردم بحث تقویت ذخایر است و ما در حال حاضر امکان تامین نیازهای بیمارستان‌ها را داریم"، افزود: این ذخایر را بسته به مورد و ایام سال تقویت می‌کنیم.

مدیرکل انتقال خون خراسان رضوی بیان کرد: ما در وضعیت خطر نیستیم. ما چند نوع خطر داریم. یک نمونۀ آن خطری است که با کمبود خون برای بیمارستان‌ها مواجه باشیم که در حال حاضر در این حالت قرار نداریم و تنها برای موارد اضطراری ذخایریمان را تقویت می‌کنیم.

اسلامی با بیان این‌که "خراسان رضوی سومین مصرف‌کنندۀ بزرگ خون کشور است و همچنین ما سومین تولیدکننده خون در کشور نیز هستیم"، افزود: 5 پایگاه در مشهد و 8 پایگاه در استانداریم؛ همچنین 2 پایگاه سیار به‌صورت روزانه در مناطق مختلف اقدام به دریافت خون می‌کنند.

وی اضافه کرد: سطح نیاز به خون، هرروز در حال افزایش است و بیمارستان‌ها و اتاق‌های عمل یکی از پرمصرف‌ترین مناطق استفاده از خون هستند.

مدیرکل انتقال خون استان تاکید کرد: هر نفر که خون می‌دهد، سه نفر را به زندگی سالم برمی‌گرداند و مردم خراسان در زمینۀ اهداء خون همت بالایی داشته و دارند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha