چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 225721

مدیرگروه بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر به حفظ سلامت مردم کمک شایانی می‌کند.

توصیه‌های بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات

سلامت نیوز:مدیرگروه بهداشت محیط معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: رعایت توصیه‌های بهداشتی در طبخ و توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر به حفظ سلامت مردم کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،حسینعلی نوروزی  اظهار کرد: در تهیه نذری باید از فرآورده‌های خام دامی با کشتار مجاز و یا بسته‌بندی شده که مورد تأیید وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است، استفاده شود به طوریکه باید از نگهداری موادغذایی پخته در دمای محیط به مدت طولانی، حداکثر دو ساعت خودداری کرد.

وی ادامه داد: در صورت الزام به نگهداری بیشتر از دو ساعت، باید موادغذایی پخته در دمای زیر ۴ درجه سانتیگراد یا در بالای ۶۳ درجه سانتیگراد روی شمعک گاز نگهداری شود تا درجه حرارت ماده غذایی به زیر ۶۳ درجه نرسد.

نوروزی با بیان اینکه از نگهداری موادغذایی خام و پخته شده در مجاورت هم در داخل یخچال و یا سردخانه خودداری شود، خاطرنشان کرد: در صورت توزیع سبزی و سالاد، رعایت مراحل چهارگانه سالم‌سازی الزامی است و توصیه می‌شود از سالاد و سبزی بسته‌بندی شده با پروانه ساخت از وزارت بهداشت استفاده کرد.

وی با بیان اینکه برای توزیع چای و موادغذایی گرم از ظروف یکبار مصرف مناسب ترجیحا ظروف گیاهی، سلولزی و آلومینیومی استفاده شود، تصریح کرد: استفاده از ظروف یکبار مصرف پلی‌استایرینی برای موادغذایی و نوشیدنی گرم و داغ بالای ۶۵ درجه سانتیگراد مناسب نیست.

نوروزی با اشاره به اینکه برای توزیع آب، شربت و یا شیر در بین دسته‌های عزاداری و یا در مراسم از  لیوان یکبار مصرف استفاده کنید، گفت: از فرو بردن لیوان و پارچ به داخل ظروف محتوی آب و شربت جدا خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha