تیمی از محققان دریافتند زنانی که در دوره شیردهی بادام زمینی مصرف می کنند احتمال ابتلا کودک شان به آلرژی بادام زمینی کاهش می یابد.

پیشگیری از ابتلای نوزاد به آلرژی با مصرف بادام زمینی

سلامت نیوز:تیمی از محققان دریافتند زنانی که در دوره شیردهی بادام زمینی مصرف می کنند احتمال ابتلا کودک شان به آلرژی بادام زمینی کاهش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، در حال حاضر نرخ ابتلا به آلرژی به بادام زمینی و سایر آلرژی ها در بسیاری از مناطق جهان، بخصوص آمریکای شمالی و اروپا، روبه افزایش است. تحقیق اخیر نشان می دهد افزایش بروز آلرژی به بادام زمینی ناشی از عدم مصرف این ماده خوراکی در دوران کودکی است که موجب بروز مشکلاتی در ابتدای سنین جوانی می شود.

در یک مطالعه هم مشخص شده است کودکانی که در سنین پایین بادام زمینی یا مواد خوراکی حاوی بادام زمینی مصرف می کنند، با احتمال نسبتا کمتر ابتلا به آلرژی در سنین بالاتر روبرو هستند.

در مطالعه جدید تیمی از محققان کانادایی عادات ۳۴۳ مادر و فرزند را در طول چندین سال بررسی کردند. آنها از مادران پرسیدند که آیا در طول شیردهی به فرزندشان، بادام زمینی یا محصولات حاوی بادام زمینی مصرف کرده بودند.

آنها همچنین از والدین پرسیدند که چه زمانی به طورمنظم به طور مستقیم به فرزندشان محصولات بادام زمینی دادند. سپس آنها سلامت این کودکان را تا سن ۱۵ سالگی از لحاظ ابتلا به آلرژی به بادام زمینی تحت نظر داشتند.

محققان دریافتند کودکان متولدشده از والدینی که در دوره شیردهی بادام زمینی مصرف کرده بودند و در طول اولین سال زندگی شان نیز به طور مستقیم محصولات بادام زمینی دریافت کرده بودند، تنها ۱.۷ درصد در معرض ابتلا به آلرژی به بادام زمینی قرار داشتند، درحالیکه این رقم در جمعیت عمومی به طورمیانگین ۹.۴ درصد است.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha