نماینده مردم ارومیه در مجلس اقدام سازمان ثبت اسناد و وزارت آموزش و پروش مبنی بر حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران را محکوم دانست.

شمارش معکوس برای نابودی کامل دریاچه ارومیه/ حذف دریاچه از نقشه ایران در کتب درسی

سلامت نیوز:نماینده مردم ارومیه در مجلس اقدام سازمان ثبت اسناد و وزارت آموزش و پروش مبنی بر حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران را محکوم دانست.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،نادرقاضی پور ، درباره وضعیت کنونی دریاچه ارومیه در کشور،گفت: عملکرد سازمان ثبت اسناد و وزارت آموزش و پروش درباره حذف دریاچه ارومیه از نقشه ایران عملکرد محکومی است.

عضو کمیسیون صنایع ومعادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تنها 3 درصد دریاچه ارومیه باقی مانده است،تصریح کرد: 97 درصد دریاچه ارومیه دومین دریاچه بزرگ جهان خشک شده است.

 قاضی پور افزود: ستاد احیایی دریاچه ارومیه به جای یاری رساندن به دریاچه ارومیه به نوعی تولید را درآذربایجان  غربی را فلج کرده  است بنابراین ما به ستاد احیایی دریاچه ارومیه  می گویم، ستاد مرگ  آذربایجان و  از  همین رو  امیدواریم که خدواند با باران رحمتش، موجبات بهبود وضعیت دریاچه ارومیه را مهیا کند.

 نماینده  مردم ارومیه  در  مجلس  ادامه داد: امسال اگر سیل بهاره درآذربایجان غربی نمی بارید دریاچه ارومیه خشک شده بود بنابراین خدواند را در این زمینه  شاکرهستیم.

 قاضی پور ادامه داد: با اجرای طرح نکاشت در اراضی دریاچه ارومیه، اراضی کشاورزی در این مناطق بایر ودر نهایت  ظرفیت تولید در مزارع کشاورزی دراین  مناطق از بین می رود.

وی یادآورشد: امسال برای اولین بار ثبت اسناد کشور عکس دریاچه ارومیه  از نقشه  ایران را حذف کرده و  همچنین  دریاچه  ارومیه  از نقشه ایران در کتاب  دوره ابتدایی مدارس نیز حذف شده است و این دو موضوع  مذکور به شدت محکوم است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha