نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از زمانی که برای تشکیل مجمع سلامت شهری و روستایی ازدست رفته‌است از نشست با وزیر بهداشت به‌عنوان اولویت دستورکار کمیسیون متبوعش خبر داد.

وزیر بهداشت به مجلس می رود/عقب‌نشینی از اجرای کامل طرح تحول سلامت قابل قبول نیست

سلامت نیوز: نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از زمانی که برای تشکیل مجمع سلامت شهری و روستایی ازدست رفته‌است از نشست با وزیر بهداشت به‌عنوان اولویت دستورکار کمیسیون متبوعش خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز، محمد حسین قربانی در گفت و گو با خانه ملت با ابراز نگرانی از نحوه اجرای طرح تحول سلامت گفت: در شرایط کنونی شاید اراده‌ای که حدود دو سال قبل برای تحقق این مهم در وزارت بهداشت و درمان وجود داشت، کمرنگ شده و این در حالی است که طرح این مسئله، انتظاراتی را در سطح جامعه ایجاد کرده است.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ دلیلی برای عدول یا عقب‌نشینی از اجرای کامل این طرح را نمی‌توان قابل قبول دانست ادامه داد: انتظار ما این است با توجه به تغییر و تحولاتی که به‌تازگی در این وزارتخانه ایجاد شده، فعالیت مسئولانش در جهت پیشبرد اهداف و برنامه‌های حوزه سلامت و مدیریت منابع، میدانی‌تر شود.

وی با تاکید بر اینکه مجلس پیش از این تمام همت خود را برای ثبات و قانونمندکردن منابع حوزه سلامت بکار گرفته و در این شرایط، تنها ارتقای تعامل درون دولت می‌تواند راهگشا باشد افزود: موضوع دیگری که در زمینه اجرای طرح تحول سلامت باید بدان توجه شود، این است که تمام اقدامات در این حوزه نباید معطوف به بهداشت و درمان بوده و سایر بخش‌ها نادیده گرفته شود، ضمن‌ اینکه لازم است در شرایط کنونی بیشتر به سمت ارتقای وضعیت مراکز درمانی روستاها پیش برویم.

قربانی در رابطه با تشکیل مجمع سلامت شهری و روستایی یادآورشد: آقایان مسئول در وزارت بهداشت در این زمینه دیر اقدام کرده‌اند و این در حالی است که باید زودتر حوزه سلامت روستایی را مورد پایش قرار می‌دادند به ویژه در بخش ارجاع به سیستم پزشک خانواده و رسیدگی به خانه‌های بهداشت، آن هم در شرایطی که بسیاری از این مناطق حتی از داشتن حداقل امکانات پزشکی نیز محروم هستند.

قربانی خاطرنشان کرد: تشکیل مجمع سلامت شهری و روستایی دو مزیت دارد، اعم‌از اینکه مانع از پراکندگی هزینه‌کرد در حوزه بهداشت و درمان شده و نحوه استفاده از منابع مالی در این بخش را به خوبی مدیریت می‌کند، همچنین با افزایش تمایل روستاییان برای ماندن در روستاها، میزان مهاجرت به شهرها را کاهش می‌دهد.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه پیگیری جدی روند اجرای طرح تحول سلامت در دستورکار این کمیسیون قرار گرفته است تصریح کرد: ما در هفته‌های پیش‌رو جلساتی را با وزیر و سایر مسئولان وزارت بهداشت و درمان داشته و مسائل مربوط به حوزه سلامت را به‌طور جدی پیگیری خواهیم کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha