رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره اینکه قانون عصای سفید یک قانون بین‌المللی است، گفت: از امروز این قانون در پلیس راهور اجرا می‌شود.

تسهیل تردد معلولان در سطح شهر/ قانون عصای سفید از امروز اجرا می‌شود

سلامت نیوز:رئیس پلیس راهور ناجا با اشاره اینکه قانون عصای سفید یک قانون بین‌المللی است، گفت: از امروز این قانون در پلیس راهور اجرا می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،سردار تقی مهری درباره قانون عصای سفید و الزام اجرای آن در کشور گفت:  هیات وزیران در جلسه هشتم مرداد ماه سال ۹۶ به پیشنهاد وزارت کشور و استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد که اصلاحاتی در آیین نامه راهنمایی و رانندگی انجام شود. به موجب این اصلاحات، پیاده‌هایی که بدون استفاده از هر گونه وسیله نقلیه موتوری و غیرموتوری حرکت می‌کنند یا فردی که از صندلی چرخ‌دار استفاده می‌کند یا مبادرت به جابجایی با صندلی چرخ‌دار، کالسکه یا سبدهای چرخ دار می‌کند جزو افراد خاص محسوب شده و در صورت مشاهده این افراد رانندگان باید حق تقدم عبور را به آنها دهند.

مهری با بیان اینکه صندلی چرخ دار یا همان ویلچر در قانون وسیله‌ای عنوان شده است که با ظرفیت یک نفر برای جابجایی فرد معلول، ناتوان و یا کم توان استفاده می‌شود و تجهیزات کنترلی مناسب دارد، گفت: رانندگان موظفند در صورت نزدیک شدن به این افراد یا افراد نابینایی که دارای عصای سفید هستند از سرعت خود کاسته و با سرعت مطمئنه عبور کنند و حق تقدم را به این افراد دهند.

رئیس پلیس راهور ناجا با تاکید بر اینکه قانون عصای سفید یک قانون بین‌المللی است که در تمامی کشورها اجرا می‌شود، اظهار کرد: این قانون از امروز و با توجه به اصلاحیه آیین نامه راهنمایی و

‌رانندگی در کشور به اجرا در می‌آید و رانندگان موظف هستند، در صورت نزدیک شدن به فرد استفاده کننده از عصای سفید که عصای خود را به صورت افقی به معنای ایست به رانندگان نشان می‌دهد، توقف کرده و پس از عبور آن فرد به حرکت خود ادامه دهند.

مهری با بیان اینکه در صورت عدم رعایت این قانون از سوی رانندگان، قانونگذار برای راننده متخلف جریمه در نظر گرفته است، تصریح کرد: امیدوارم با اجرایی شدن این قانون تردد برای معلولان در سطح شهر آسان شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha