بر طبق یک مطالعه جدید ارائه شده در کنفرانس علمی سالانه انجمن قلب آمریکا، زنان بالای ۵۰ سال که در رژیم غذایی خود از پروتئین بالایی استفاده می‌کنند، ممکن است که بیشتر در خطر ابتلا به نارسایی های قلبی قرار گیرند، به خصوص اگر منبع این پروتئین‌ها گوشت باشد.

قابل توجه خانم‌های بالای ۵۰ سال

سلامت نیوز: بر طبق یک مطالعه جدید ارائه شده در کنفرانس علمی سالانه انجمن قلب آمریکا، زنان بالای ۵۰ سال که در رژیم غذایی خود از پروتئین بالایی استفاده می‌کنند، ممکن است که بیشتر در خطر ابتلا به نارسایی های قلبی قرار گیرند، به خصوص اگر منبع این پروتئین‌ها گوشت باشد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فرادید از سی ان ان،مطالعات نشان می‌دهند زنان بالای ۵۰ سال که دارای رژیم غذایی به همراه میزان بالایی از پروتئین هستند، ممکن است در معرض خطر ابتلا به نارسایی قلب باشند.

بر طبق یک مطالعه جدید ارائه شده در کنفرانس علمی سالانه انجمن قلب آمریکا، زنان بالای ۵۰ سال که در رژیم غذایی خود از پروتئین بالایی استفاده می‌کنند، ممکن است که بیشتر در خطر ابتلا به نارسایی های قلبی قرار گیرند، به خصوص اگر منبع این پروتئین‌ها گوشت باشد.

محققان دریافته اند که زنان بعد از یائسگی به دنبال استفاده از میزان بالایی پروتئین هستند، که در مقایسه با افرادی که پروتئین کمتری و یا پروتیئین سبزیجاتی مصرف می‌کنند. میزان قابل توجهی از این افراد دچار نارسایی قلبی می‌شوند.

تحقیقی بر روی ۸۷۸، ۱۰۳ زن که پروتئین غذایی مصرف می‌کردند انجام گرفت، بین سن‌های ۵۰ تا ۷۹، از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۸، البته تحقیقی که محققان خاطرنشان کردند که نتایج آن می‌تواند غیر قابل اعتماد باشد. محققان همچنین از داده‌های نشانگرهای زیستی برای تعیین دقیق مقادیر واقعی پروتئین غذایی استفاده کردند. اگرچه تمام شرکت کنندگان در آن دوره نارسایی قلبی داشتند، و در حدود ۷۰۰ ،۱ نفر از آن‌ها تا سال ۲۰۰۵ دچار نارسایی قلبی شدند.

محققان این تحقیق را بر اساس سن، تحصیلات، نژاد یا قومیت و عوامل خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی مانند فشار خون بالا، دیابت، بیماری عروقی، کم خونی و یا فیبریلاسیون دهلیزی تنظیم کرده بودند.

دکتر محمد باربور، یک متخصص داخلی در دانشکده‌ی آلپرت و سرپرست نویسنده مطالعاتی بیمارستان مِموریال رود آیلند می‌گوید " ما از این تحقیق دریافتیم که با افزایش پروتئین مصرفی در رژیم غذایی، احتمال ابتلا به نارسایی قلبی نیز به صورت چشم گیری افزایش می‌یابد ". در حقیقت، این خطر تقریبا دو برابر می‌شود.

درحالی که، زنانی که پروتئین مصرفی آن‌ها به طور عمده از سبزیجات تهیه شده بود، در آن‌ها به نظر می‌رسید که خطر ابتلا به بیماری نارسایی قلبی پایین‌تر باشد.

باربور می‌گوید، این می‌تواند به مکانیزم‌های مولکولی پروتئین حیوانی مربوط باشد، او همچنین توضیح می‌دهد که پروتئین های حیوانی می‌توانند به مولکول‌های سمی تبدیل شوند، که به نوبه‌ی خود بر عملکرد بطن چپ قلب تاثیر می‌گذارند و منجر به نارسایی قلبی می‌شوند. آن‌ها همچنین می‌توانند شاخص توده‌ی بدنی را که یک عامل خطر شناخته شده برای نارسایی قلبی به شمار می‌رود را افزایش دهند.
وی اضافه می‌کند و هشدار می‌دهد که، " مطالعه ما باید با احتیاط تفسیر شود. " به نظر می‌رسد که یک رژیم غذایی به همراه پروتئین بالا می‌تواند خطر ابتلا به نارسایی قلبی را در زنان یائسه افزایش دهد، اما در این باره تحقیقات بیشتری لازم است. "

دکتر سانگ مینگیانگ، یک محقق در بیمارستان ماساچوست و T.H هاروارد دانشکده‌ی بهداشت عمومی چان، این یافته‌ها را بسیار جالب توصیف می‌کند. سانگ سرپرست اصلی تیم تحقیقاتی، این خبر را منتشر کرد که با جایگزین کردن پروتئین گیاهی به جای پروتئین حیوانی در رژیم غذایی، هر فرد می‌تواند خطر ابتلا به مرگ را کاهش بدهد. ولی او عنوان می‌کند که در تحقیقات جدید شرکت نخواهد کرد.

سانگ می‌افزاید، " افرادی که پروتئین‌های گیاهی بیشتری استفاده می‌کنند، ممکن است شیوه‌ی زندگی سالم تری داشته باشند. " وی همچنین افزود، که این موضوع ممکن است به این معنا باشد که عوامل دیگری مسئول کاهش خطر ابتلا به نارسایی قلبی در این گروه افراد هستند.

وی می‌گوید، " من فکر می‌کنم که ممکن است نتایج حاصل از مطالعات دیگر نیز مفید باشند، اما پیشنهاد می‌کنم برای گروهی از افراد غذای کنترل شده، می‌تواند بیشتر مورد نیاز باشد.


سویا – مطالعات جدید نشان می‌دهند که خوردن پروتئین‌های گیاهی می‌تواند خطر مرگ را پایین بیاورند.


غلات – غلات حاوی پروتئین‌های گیاهی هستند.


آجیل و کره‌های آجیلی – آجیل و کره‌های آجیلی مانند کره‌ی بادام زمینی و یا کره‌ی بادام حاوی پروتئین‌های گیاهی هستند.

برگ سبزیجات – برگ سبزیجات نیز منبع‌های خوب پروتئین گیاهی می‌باشند.


کینوآ – کینوآ سرشار از پروتئین‌های گیاهی می‌باشد.


برنج قهوه‌ای – برنج قهوه‌ای منبعی سرشار از پروتئین‌های گیاهی می‌باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha