عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کارگروهی در این کمیسیون برای پیگیری اجرای مراقبت های پرستاری در منزل خبر داد.

تشکیل کمیته ویژه در کمیسیون بهداشت برای پیگیری اجرای مراقبت های پرستاری در منزل

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت مجلس از تشکیل کارگروهی در این کمیسیون برای پیگیری اجرای مراقبت های پرستاری در منزل خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، حیدر علی عابدی با یاددآوری اینکه مجلس در برنامه ششم دولت را مکلف به ارائه مراقبت های پرستاری در منزل کرده است، گفت: با توجه به رشد و افزایش جمعیت سالمندی، افزایش هزینه ها و همچنین مشکلات و معضلات مربوط به بستری طولانی مدت بیماران در مراکز درمانی ارائه مراقبت های پرستاری در منزل امری بسیار ضروری است و در واقع با استفاده از ظرفیت پرستاران در منزل می توان در جهت بهبود وضعیت اشتغال پرستاران، ارتقای سطح سلامت جامعه، صرفه جویی در منابع حوزه سلامت و رفع کمبود تخت بیمارستانی گامی جدی برداشت.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بر اجرای این مصوبه اصرار دارد و برای پیگیری اجرای بندهای مربوط به حوزه سلامت  به زودی کمیته و کارگروهی را در کمیسیون تشکیل می دهیم تا نظارت مناسبی را بر اجرای مصوبات داشته باشد.

وی با بیان اینکه رشد جمعیت سالمندی توجه به گسترش خدمات پرستاری در منزل را دو چندان می کند، ادامه داد: با افزایش بیماری های مزمن می طلبد مراقبت های پرستاری در منزل افزایش و توجه به گسترش سیستم های مراقبتی در منزل مورد توجه قرار گیرد.

عابدی با یادآوری اینکه با بستری بیماران در منزل تا حدودی مشکل کمبود تخت بیمارستانی رفع می شود، افزود: با فعالیت مراقبت های پرستاری در منزل بار اشغال تخت های بیمارستانی کاهش و از سویی مردم خدمات مورد نیاز درمانی را در منزل دریافت و  همچنین کاهش مدت زمان بستری بیماران در بیمارستان ها کاهش عفونت های بیمارستانی را به دنبال دارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس دهم، ادامه داد: در این رابطه مانند برخی کشورها می توان نسبت به تاسیس و راه اندازی مراکز درمانی کوچک با همکاری بخش خصوصی تحت عنوان نقاهتگاه اقدام کرد تا بیمارانی که تنها زندگی می کنند، نیاز به مراقبت های خاص داشته و همچنین سیستم مراقبت در منزل برای آنها میسر نیست بتوانند از چنین ظرفیتی استفاده کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، با یادآوری تدوین آیین نامه مراقبت های پرستاری در منزل از سوی معاونت پرستاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گفت: در برخی شهرها اقداماتی انجام شده اما هنوز به طور کامل فراگیر نشده است که انتظار می رود وزارت بهداشت به نحوی در مسیر اجرای این مصوبه گام بردارد که در پایان سال اول برنامه ششم شاهد اجرای مراقبت های پرستاری در تمامی استان ها باشیم.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha