شماری از کمک پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله لرستان، سنندج، همدان، کرمانشاه و … در اعتراض به بکار گرفته نشدن کمک پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در مقابل این دانشگاه‌ها تجمع کردند.

تجمع اعتراض آمیز کمک پرستاران در مقابل دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور

سلامت نیوز: شماری از کمک پرستاران دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور از جمله لرستان، سنندج، همدان، کرمانشاه و … در اعتراض به بکار گرفته نشدن کمک پرستاران در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دولتی و خصوصی در مقابل این دانشگاه‌ها تجمع کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، کمک پرستاران کردستانی، همدانی و کرمانشاهی با تجمع در مقابل دانشگاه‌های علوم پزشکی سنندج، همدان، کرمانشاه و سراسر کشور عنوان کردند که مبالغی از ما برای آموزش اخذ شده با این وعده که در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی خصوصی به‌کار گرفته شویم اما تاکنون و حدود دو سال است که استخدام نشده‌ایم و هم‌چنان بیکاریم.

این تحرکات در شرایطی است که هم‌زمان با تجمع صبح امروز(شنبه ۱۵ مهرماه) شماری از آموزش‌دیدگان دوره یکساله کمک پرستاری مقابل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در اعتراض به تأخیر  نبود امکان فعالیت در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی، «ماهی»، مدیرکل منابع انسانی وزارت بهداشت گفت: کمک پرستار، رده جدید خدمتی است و شرح وظایف تعریف‌شده‌ای دارد که شامل مراقبت‌های اولیه از بیماران است و با شرح وظایف پرستاران و کادر خدماتی متفاوت است.

از میان حدود ۱۰ هزار کمک پرستار آموزش‌دیده یکساله با توجه به درخواست و اعلام نیاز شماری از دانشگاه‌های علوم پزشکی مانند دانشگاه همدان، کردستان و علوم بهزیستی برای جذب و به‌کارگیری حدود ۳۰۰۰ نفر مجوز صادر شده و به مرور مجوز جذب و به‌کارگیری این نیروها از طریق موسسه کارآفرینان آواسلامت – وابسته به هیئت امنای ارزی وزارت بهداشت – صورت خواهد گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha