عضو فراکسیون زنان تاکید دارد که در لایحه تامین امنیت زنان مرز میان تهدید و فرصت برای زنان جامعه به شدت مبهم است.

زنان و کودکان از ابتدایی‌ترین قوانین حمایتی برخوردار نیستند

سلامت نیوز:عضو فراکسیون زنان تاکید دارد که در لایحه تامین امنیت زنان مرز میان تهدید و فرصت برای زنان جامعه به شدت مبهم است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت،زهرا سعیدی مبارکه  ، در رابطه با لایحه «تامین امنیت زنان» که قرار است در ماه آتی از سوی دولت به مجلس فرستاده شود، با بیان اینکه این لایحه می تواند هم فرصت و هم تهدیدی برای جامعه زنان کشور ایجاد کند گفت: بی تردید هر موضوعی که به قانون تبدیل شود، اگر ابعاد مختلف آن به طور دقیق بررسی نشود، ممکن است در برهه ای از زمان آسیب رسان باشد.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: آنچه مسلم است هر اقدامی که در جهت ایجاد فرصتی برای بخشی از جامعه صورت می گیرد، می تواند به نوعی تهدید به حساب آید بنابراین ما باید قبل از تبدیل این لایحه به قانون تلاش کنیم تا تهدیدها و نقاط ضعف آن را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه بررسی لایحه امنیت زنان در دستورکار فراکسیون زنان قرار می گیرد تصریح کرد: لایحه «تامین امنیت زنان» جای بررسی بیشتری دارد بنابراین نمایندگان مجلس بعد از مطالعه مفاد آن تلاش خواهند کرد، این موضوع را به خوبی تحلیل کرده، تا بتوانند تصمیمی بر مبنای تحقق ضروریات ارتقای جایگاه این بخش از جامعه اتخاذ کنند.

این نماینده مجلس دهم یادآور شد: فلسفه مدیریتی هر قانونی که قرار است برای بخشی از جامعه به تصویب برسد، این بوده که نقاط ضعف آن به گونه ای القا نشود، که تحرکاتی را در جامعه علیه آن ایجاد کند، کمااینکه هم اکنون بر اساس حساسیتی که موضوع زنان در جامعه داشته، این لایحه نیز موافقان و مخالفان بسیاری را به همراه دارد ضمن اینکه تا حدودی رنگ و بوی سیاسی هم به آن داده اند.

سعیدی تاکید کرد: ما در فراکسیون زنان بعد از بررسی تمام ابعاد این لایحه چنانچه به این نتیجه برسیم که تبدیل آن به قانون برای زنان جامعه فرصتی مناسب ایجاد می کند، از آن حمایت می کنیم و اگر احساس کنیم که تهدید ایجاد می کند، اقدامات لازم در جهت رفع نقاط ضعف آن را انجام خواهیم داد.

عضو فراکسیون زنان مجلس با انتقاد از عدم وجود مصوبه هایی که موجب ارتقای جایگاه زنان و کودکان در کشور شود خاطرنشان کرد: تاکنون زنان و کودکان از ابتدایی ترین قوانین حمایتی هم برخوردار نبوده اند، به همین دلیل اگر قرار است تصمیمی برای آنها گرفته شود، باید به گونه ای باشد که منافع این قشر از جامعه به طور کامل در نظر گرفته شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha