مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان گفت: نمونه‌های جمع‌آوری شده، تعیین کد ژنتیکی شده‌اند و مناسب با نظر پزشک پیوند، به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

درمان کودکان فلج مغزی کاربردی‌ترین دستاورد بانک خون بند ناف رویان/ نگهداری بیش از 75 هزار نمونه‌خون بند ناف

سلامت نیوز:مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان گفت: نمونه‌های جمع‌آوری شده، تعیین کد ژنتیکی شده‌اند و مناسب با نظر پزشک پیوند، به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،سعید آبرون، مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان ، مهم‌ترین دستاورد بند ناف رویان را جمع‌آوری و نگهداری بیش از 75 هزار نمونه خون بند ناف عنوان کرد و افزود: تمام این نمونه‌ها تعیین کد ژنتیکی شده‌اند مناسب با نظر پزشک پیوند، و در صورت لزوم  به‌خصوص در اطفال که دچار نارسایی خونی هستند، می‌تواند مورداستفاده قرار گیرد.

آبرون، در مورد اینکه تحقیق‌ها و آزمایش‌های انجام‌شده تا چه میزان کاربردی است و در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد، پاسخ داد: کلیه تحقیقات آزمایشگاهی همچنان ادامه دارد و اینکه بگوییم آزمایشی جوابگو بود و به سراغ انسان برویم چنین اجازه‌ای نداریم؛ روند آن طولانی است و باید مجوزهای لازم را از مراکز مختلف ازجمله وزارت بهداشت و درمان اخذ کنیم.

مدیرفنی بانک خون بند ناف رویان در پایان گفت: ما با مراکز پیوند در تماس هستیم و خود نمی‌توانیم بیماری را درمان کنیم. این طرح تحقیقاتی بزرگی که شروع شده در مورد کودکانی است که دچار فلج مغزی شده‌اند و فقط در اطفال مورد استفاده قرار می‌گیرد. این طرح با همکاری دانشگاه تهران و مرکز طبی اطفال بیمارستان امام خمینی(ره) انجام می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha