سه‌شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶
کد خبر: 226844

بهترین غذای مغز برای هوش کودکان چه خوراکی هایی است؟ چند غذای عالی برای رشد مغز کودکان به شما پیشنهاد می دهیم.

بدترین و بهترین غذای مغز برای کودکان

سلامت نیوز:بهترین غذای مغز برای هوش کودکان چه خوراکی هایی است؟ چند غذای عالی برای رشد مغز کودکان به شما پیشنهاد می دهیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از نبض ما، غذای مغز مناسب می توانند عملکرد مغز، حافظه و تمرکز را بهبود ببخشند. رژیم غذایی متعادل نه تنها برای بدن بچه ها مفید است بلکه برای مغز هم سودمند است. مغز هم مثل بدن از غذا هایی که می خوریم موادی را جذب می کند. و این ۱۰ غذای مغز فوق العاده که در زیر آورده ایم می توانند به کودکان، در تقویت نیروی ذهنی شان کمک کنند.


۱. غذای مغز : ماهی سالمون

ماهی های چربی مثل سالمون منبع خوبی از اسید های چرب امگا ۳ است که برای رشد و عملکرد مغز مورد نیاز است. جذب مقدار کافی از امگا ۳ می تواند به کودکان کمک کند تا مهارت های ذهنی شان را تقویت کنند. شما می توانید به جای تن ماهی از جایگزین سالمی مثل ساندویچ سالمون با نان گندم استفاده کنید.

۲. غذای مغز: تخم مرغ

تخم مرغ یکی از بهترین منابع پروتئین است و زرده ی آن سرشار از یک ماده ی مهم برای رشد مغز یعنی کولین است. به عنوان صبحانه ی قبل از مدرسه ساندویچ تخم مرغ خانگی رو امتحان کنید و اگر هم خواستید می توانید آن را با سبزیجات پر کنید تا صبحانه ی سالم تری داشته باشید.

۳. غذای مغز : کره بادام زمینی

بچه ها عاشق کره ی بادام زمینی اند، کره ی بادام زمینی ماده غذایی خوبی و سالمی است که دارای ویتامین E و انتی اکسیدان است که این آنتی اکسیدان از غشای عصب محافظت می کند. همچنین حاوی تیامین (همان ویتامین ب۱ که برای مغز مفید است) و گلوکز که انرژی تولید می کند.

۴. غذای مغز : جو درسته

جوی درسته مثل نان و غلات گلوکز فراهم می کند یعنی منبعی از انرزی مورد نیاز مغز است. جوهای درسته همچنین شامل ویتامین ب۱ بوده که برای سیستم عصبی مفید است.

    شما می توانید جو را با استفاده از نان جو و بیسکویت های کراکر به وعده های غذایی خود اضافه کنید.

۵. غذای مغز : جو دوسر و آرد آن

جو دوسر و آرد آن، منبع بسیار خوبی از انرژی و سوخت مغز است. جوی دوسر سرشار از فیبر است تا به احساس سیری بچه ها کمک کند و باعث شود مصرف  تنقلات مضر پرهیز کنند.

آنها همچنین منابع بسیار عالی از ویتامین های E، سری B و زینک (روی) که به کودکان کمک می کنند به کودکان تا مغزشان بهتر کار کند.

    شما می تواید از آرد جوی دوسر به عنوان دسر همراه با میوه هایی مثل سیب، موز، بلوبری وحتی بادام استفاده کنید.

 
۶. غذای مغز : انواع توت

توت ها می توانند به بهبود حافظه کمک کنند و سرشار از ویتامین c و دیگر انتی اکسیدان ها است. دانه های آن  هم حاوی امگا ۳ می شوند. درباره ی انواع  توت یعنی توت فرنگی،گیلاس، بلوبری و توت سیاه ، هر کدام که رنگ تیره تری دارد مواد مغذی بیشتری را داراست.

    توت ها می توانند هم به عنوان اسموتی یا یک میان وعده یا تنقلاتی سالم مورد استفاده قرار بگیرند.
 
۷. غذای مغز : لوبیا

لوبیا ها برای مغز کودکان مفید است زیرا دارای انرژی آن از پروتئین، کربوهیدرات کامل،فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی حاصل می شوند. آن ها می توانند سطوح انرژی را بالا نگه دارند. لوبیا ی قرمز و لوبیای چیتی انتخاب های خوبی هستند به دلیل این که شامل تنوع بیشتری از اسید های چرب غیر اشباع  نسبت به دیگر انواع لوبیا ها می شوند که برای رشد و عملکرد مغز مهم اند.

    شما می توانید لوبیا را برای تزئین سالاد یا حتی می توانید آن را به ماکارانی اضافه کنید تا وعده ی غذایی مغذی تری را داشته باشید.

۸. غذای مغز : سبزیجات رنگارنگ

سبزیجات رنگی منابعی عالی از انتی اکسیدان ها هستند که سلول های مغز را سالم نگه می دارند.

بعضی از سبزیجاتی که در رژیم غذایی کودک شما قرار می گیرد، عبارت اند از: گوجه فرنگی،سیب زمینی، کدو حلوایی، هویچ یا اسفناج. برای اینکه کودکان راحت تر این سبزیجات را بخورند می توانیم آن ها را در سوپ و سس اسپاگتی مخلوط کنیم.

می توانید سیب زمینی یا چیپس نمکی ناهار فرزندتان را با اسنکی از سیب زمینی پخته شده یا سبزیجاتی سریع و ساده مثل نخود فرنگی یا هویج


۹. غذای مغز : شیر و ماست

سری ویتامین های ب برای رشد بافت های مغز، انتقال دهنده های عصبی، و آنزیم ها ضروری اند. و فرآورده های لبنی منابع خوبی از این ویتامین ها هستند، به طوری که شیر و ماست کم چرب یکی از بهترین منابع پروتئین و کربوهیدرات مغز است. لبنیات منابع فوق العاده ای  از ویتامین د است که کودکان و نوجوانان بیشتر از بزرگسالان به آن نیازمندهستند. نان و پنیر سرشار از کلسیم، و  یک وعده ی حاضری مناسب برای مسافرت است.
 
 
۱۰. غذای مغز : گوشت قیمه ای(یا انواع گوشت قرمز)

گوشت قیمه ای یا دیگرانواع گوشت قرمز منبع فوق العاده ای از آهن است که به حفظ انرژی و تمرکز بچه ها در مدرسه کمک می کند. گوشت قرمز سرشار از زینک (روی) هم هست که به کمک حافظه می آید. کودکان گیاه خوار می توانند آهن مورد نیازشان را از لوبیا یا خوراکی های دارای سویا تامین کنند.

لوبیاها دارای نوعی آهن اند که برای جذب شدن نیاز به ویتامین c دارند، بنابراین آنها باید ساندویچ سبزیجات یا لوبیا های خود را با منابع خوب ویتامینc مثل فلفل و آب پرتقال بخورند.

گوشت کباب شده یا ساندویچ های کبابی با لوبیا جایگزین های سالم و خوش مزه ای را بجای همبرگر ها و هات داگ های موجود در بازار برای پیکنیک های بعدی تان هستند.


منبع:onhealt

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha