چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶
کد خبر: 226939

بر اساس تحقیق محققان یک سبزی خواص زیادی شامل ضدسرطانی، دفع سنگ کلیه، بهبود سیستم گوارش و ادرارآوری دارد و به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

روشی برای دفع سریع سنگ کلیه

سلامت نیوز: بر اساس تحقیق محققان یک سبزی خواص زیادی شامل ضدسرطانی، دفع سنگ کلیه، بهبود سیستم گوارش و ادرارآوری دارد و به سلامت بدن کمک زیادی می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران جوان؛ براساس گزارشی که در سال ۲۰۱۳ در مجله‌ی پزشکی سنتی چینی به چاپ رسید، جعفری در طب سنتی برای درمان اختلالات گوارشی، فشار خون بالا، بیماری‌های قلبی، بیماری‌های ادراری، دیابت و بیماری‌های پوستی مختلف مورد استفاده قرار می‌گرفته است.

این سبزی به دلیل غنی بودن از برخی ویتامین در درمان بسیاری بیماری ها موثر است و فوایدزیادی برای سلامتی دارد که مواردی از ان در زیر ذکر شده است.

جعفری خواص ضدسرطانی دارد و حاوی روغن‌های فرار منحصربه‌فردی مانند میریستیسین، لیمونن، اوژنول و آلفاتوژجن است که با تقویت دستگاه ایمنی بدن به مبارزه با سرطان‌ها، تأخیر در رشد تومورها، خنثی‌کردن استرس‌های اکسیداتیو و مواد سرطان‌زا کمک می‌کند.

براساس مطالعه‌ای که در سال ۲۰۰۲ دانشگاه آمریکایی بیروت انجام داد، جعفری با خاصیت ادرارآوری طبیعی خود از محبوس شدن آب و نفخ جلوگیری می‌کند، در این مطالعه به موش‌ها عصاره‌ی بذر جعفری داده شد که در نتیجه‌ی آن تا ۲۴ ساعت بعد افزایش چشمگیری در میزان ادرار موش‌ها مشاهده شد. همچنین جعفری با تحریک کلیه به تولید ادرار و خروج آب اضافی از شکم و بهیود سلامت دستگاه گوارش کمک می‌کند و احساس سوءهاضمه و ناراحتی را کاهش می‌دهد.

جعفری برای درمان التهاب های کلیه و دستگاه ادراری، سنگ کلیه و احتباس ادرار مفید است. ریشه و برگ‌های جعفری به کبد و طحال در درمان بیماری‌های دستگاه تولیدمثل و یرقان کمک می کند و زمانی که راه های معمول در درمان ادم یا خیز بی‌ تاثیر باشند، جعفری می‌تواند در درمان این مشکل موثر واقع شودافزون بر این آب جعفری به آرامش رگ‌ها مخصوصا مویرگ‌ها و سرخرگ‌ها کمک می‌کند و توانایی بالایی در دفع سموم آبکی، مخاط اضافی، کاهش ورم و رفع غده‌های متورم دارد.

چای جعفری در سم‌زدایی بدن، مبارزه با سنگ‌ کلیه و مثانه و خیز بسیار مفید است و برای بهره‌مندی از این خاصیت جعفری هرروز حدود یک لیتر چای جعفری تهی کنید و می توانید این نوشیدنی را به تدریج در طی روز  یا هر ساعت نصف یا یک فنجان از آن را بنوشید.

جعفری و روغن‌ ضروری جعفری برای درمان اختلال ها و مشکلات گوارشی چون باد معده، یبوست، نفخ، سوءهاضمه و حالت تهوع مفید یوده و  بر اساس آموزه‌های آیورودا (علمی باستانی که در آن از گیاهان طبی، ماساژ و یوگا برای درمان بیماران استفاده می‌شود) جعفری در سلامت دستگاه گوارش بسیار موثر است، زیرا روغن‌ ضروری جعفری، صفرا و شیره‌های گوارشی موردنیاز را برای عملکرد مناسب آنزیم‌ها ایجاد می‌کند، این آنزیم‌ها به جذب مناسب مواد مغذی کمک می‌کنند می توانید روغن ضروری جعفری را  در وان حمام بریزید یا کمی از آن را روی معده‌تان بمالید تا دردهایتان تسکین پیدا کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha