یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه استفاده از ماهی‌های چرب مانند سالومون و گیلکا می‌توانند درد مفاصل را کاهش دهد، گفت: این ماهی‌ها به دلیل دارا بودن امگا ۳ و کلسیم می‌توانند از التهاب مفاصل پیشگیری کنند.

ترکیبی مفید برای درمان آرتروز/ تغذیه مناسب برای درمان درد مفاصل

سلامت نیوز:یک متخصص ارتوپدی با بیان اینکه استفاده از ماهی‌های چرب مانند سالومون و گیلکا می‌توانند درد مفاصل را کاهش دهد، گفت: این ماهی‌ها به دلیل دارا بودن امگا ۳ و کلسیم می‌توانند از التهاب مفاصل پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازفارس،یاسر نژادی فوق‌تخصص ارتوپد و جراح مفاصل ، در خصوص مواد غذایی که برای کاهش درد و تقویت مفاصل استخوان‌ها استفاده می‌شود، گفت: سویا و آواکادو دو ماده غذایی هستند که معمولاً در مکمل‌های غذایی که برای کاهش درد و درمان مفاصل تجویز می‌شود به کار می‌رود. به دلیل اینکه این دو ماده خواص ضدالتهابی و کاهش درد دارد.

وی گفت: تحقیقات نشان می‌دهد کسانی که حدود 3 ماه این دو ماده غذایی را در رژیم تغذیه‌ای خود قرار داده‌اند درد مفاصل آنها کاملاً برطرف و موجب بازسازی غضروف مفصلی، شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مواد غذایی که تأثیر بسیار زیادی بر کاهش درد مفاصل دارد شیر سویا است و افرادی که نسبت به مصرف شیر گاو حساسیت دارند می‌توانند این ماده غذایی را در رژیم غذایی خود قرار دهند. شیر سویا به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان از خواص ضدالتهابی برخوردار بوده و باعث محافظت از مفاصل خواهد شد.

نژادی با بیان اینکه استفاده از ماهی‌های چرب مانند سالومون می‌تواند درد مفاصل را کاهش دهد، گفت: این ماهی‌ها به دلیل دارا بودن امگا 3 و همچنین ماهی هایی مثل کیلکا که با استخوان مصرف میشوند داری کلسیم بوده و می‌توانند از مشکلات مفاصل پیشگیری نمایند

این فوق‌تخصص ارتوپد و جراح مفاصل در خصوص روغن‌هایی که برای کاهش التهاب مفاصل زانو به کار می‌روند نیز توضیح داد: روغن سیاه‌دانه با ترکیبی از بادام تلخ بر روی زانو ،می‌تواند در کاهش درد آرتروز زانو مؤثر واقع شود. همچنین از مواد غذایی مانند زردچوبه، خردل، زنجبیل نیز برای کاهش درد مفاصل استفاده می‌شود.

وی تصریح کرد: به طور کلی غذاهای حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها مثل سنجد و همچنین غذاهایی که از ویتامین C بالایی برخوردار هستند می‌توانند برای ترمیم و کاهش درد مفاصل به کار روند. مواد غذایی ذکر شده از جمله موادی هستند که در مکمل‌ها نیز استفاده می‌شوند و می‌توانند به صورت ویژه باعث تقویت مفاصل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha