کارشناسان سلامت هشدار دادند در صورتیکه آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیرگذاری خود را از دست بدهند "پزشکی مدرن" به پایان کار خود خواهد رسید.

مرگ سالانه ۷۰۰ هزار نفر در جهان به دلیل مقاومت دارویی

سلامت نیوز:کارشناسان سلامت هشدار دادند در صورتیکه آنتی‌بیوتیک‌ها تاثیرگذاری خود را از دست بدهند "پزشکی مدرن" به پایان کار خود خواهد رسید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، کارشناسان تاکید کردند که بدون داروهای مورد استفاده برای مقابله با عفونت‌ها، مداخلات پزشکی رایج از قبیل جراحی سزارین، درمان‌های سرطان و جراحی تعویض مفصل لگن می‌تواند خطر زا باشد. همچنین در نبود این داروها "طب پیوند اعضا" به تاریخ خواهد پیوست و دیگر عمل پیوند عضو امکانپذیر نخواهد بود.

مقاومت به داروهای ضد میکروبی می‌تواند برای بشر از سرطان هم تهدیدآمیزتر باشد
کارشناسان همچنین هشدار دارند در صورتیکه سران جهان برای مقابله با تهدید فزاینده مقاومت آنتی بیوتیکی اقدامی در نظر نگیرند با دوره مرگبار و خطرناک "پایان زمانِ آنتی‌بیوتیک‌ها" روبرو می‌شویم.

کارشناسان سلامت پیش از این هشدار داده بودند که مقاومت به داروهای ضد میکروبی می‌تواند برای بشر از سرطان هم تهدیدآمیزتر باشد.

حدود ۷۰۰ هزار نفر از مردم سراسر جهان در سال به دلیل عفونت‌های مقاوم به دارو همچون سل، HIV و مالاریا جان خود را از دست می‌دهند.

به گزارش روزنامه ایندیپندنت، همچنین در صورتیکه اقدامات لازم در نظر گرفته نشود برآورد شده که عفونت‌های مقاوم به دارو به مرگ ۱۰ میلیون نفر در سال تا ۲۰۵۰ میلادی منجر می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha