سخنگوی اورژانس کشور جزئیات حریق در بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان میاندوآب را تشریح کرد.

انفجار دستگاه تهویه تنفس مصنوعی، علت حریق بیمارستان میاندوآب + جزییات

سلامت نیوز:سخنگوی اورژانس کشور جزئیات حریق در بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان میاندوآب را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،مجتبی خالدی ، در این باره گفت: حدود ساعت ۲:۵۵ بامداد در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان حضرت فاطمه (س) شهرستان میاندوآب حریقی اتفاق افتاد. این حریق در اثر انفجار دستگاه تهویه تنفس مصنوعی رخ داده است. در این بخش شش بیمار به همراه دو پرسنل (جمعا هشت نفر) حضور داشتند.

وی افزود: یک نفر از بیماران که به همین دستگاه وصل بود (آقای ۵۹ ساله که به علت خونریزی داخل جمجمه در بخش مراقبت‌های ویژه تحت معالجه بود) متاسفانه به علت شدت جراحات جان خود را از دست داد. جمعا پنج بیمار و دو پرسنل (آقای ۲۵ و ۲۲ ساله) در بخش مراقبت‌های ویژه دچار تروما، سوختگی اندام و سوختگی راه‌های هوایی شدند. این دو پرسنل از آنجا که تا آخرین لحظه جهت خارج کردن بیماران در بخش مذکور حضور داشته‌اند، دچار سوختگی راه‌های هوایی شده‌اند.

خالدی افزود: بخش زنان و زایمان این بیمارستان در مجاورت بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشت که ۱۷ نفر عموما خانم‌هایی که به بیماری‌های زنان مبتلا بودند در آن بخش، تحت مراقبت قرار داشتند. این بیماران نیز به بیمارستان شهید عباسی میاندوآب انتقال یافتند تا خطری متوجه آنها نباشد. یک نفر از این افراد، خانم بارداری بود که با توجه به نزدیکی زمان زایمان، وی در بیمارستان شهید عباسی زایمان کرد. حال مادر و نوزاد خوب است و هر دو سالم هستند.

وی ادامه داد: این ۱۷ نفر جراحات ناشی از سوختگی نداشتند، تنها باید روال درمان‌شان انجام می‌شد و به جهت آنکه خطری متوجه آنان نباشد به بیمارستان شهید عباسی انتقال یافتند. پس از اطفاء حریق نیز مجددا به بیمارستان مبداء بازگردانده شدند.

سخنگوی اورژانس کشور افزود: پس از این حادثه و با توجه به اینکه بیمارستان حضرت فاطمه (س) دیگر بخش مراقبت‌های ویژه نداشت، آن هفت نفر (شامل پنج بیمار و دو نفر پرسنل کادر درمان) به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان شهید عباسی انتقال داده شدند. یک نفر از آنها نیز به علت شدت جراحات سوختگی (خانمی ۵۹ ساله که ۲۰ درصد سوختگی دارد) به بیمارستان امام خمینی (ره) ارومیه انتقال یافت. همچنین یک نفر از دو نفر کادر درمان بیمارستان حضرت فاطمه (س)، بد حال بود که خوشبختانه وضعیت جسمی وی بهتر و راه هوایی‌اش ترمیم و لحظاتی قبل هم از دستگاه جدا شده و خطری متوجه وی نیست.

به گفته وی، در این حادثه شش دستگاه آمبولانس و همچنین بلافاصله سامانه و تیم فرماندهی شبکه بهداشت شهرستان میاندوآب و بیمارستان در لحظات اول حضور یافتند و موارد تحت کنترل بود.

سخنگوی اورژانس کشور گفت: طبق اطلاعات رسیده ساعت پنج بامداد نیز اطفاء کامل حریق صورت گرفته و خطری بیمارستان و بیماران را تهدید نمی‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha