معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پذیرش یک هزار دختر فراری به مراکز بهزیستی در سال گذشته خبرداد.

فرار ۱۰۰۰ دختر از خانه در سال گذشته!

سلامت نیوز: معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پذیرش یک هزار دختر فراری به مراکز بهزیستی در سال گذشته خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از پذیرش یک هزار دختر فراری به مراکز بهزیستی در سال گذشته خبرداد.

حبیب‌الله مسعودی فرید در مورد مراکز نگهداری دختران فراری افزود: در حال حاضر ۳۱ خانه سلامت ویژه دختران در معرض آسیب و خشونت دیده در استانهای مختلف کشور فعالیت دارد که دختران فراری در این مراکز نگهداری می شوند.

وی گفت: مدت زمان نگهداری دختران و زنان آسیب دیده و فراری ۳ تا ۴ ماه است که کارشناسان مرکز در طول این مدت برای بازگشت این افراد به خانواده ها تلاش و رایزنی می کنند و در ۸۰ درصد موارد خانواده این دختران پذیرای آنها هستند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی تاکید کرد: زنان و دخترانی نیز که خانواده آنها از پذیرش شان سر باز می زنند تا حدود ۸ ماه در مراکز نگهداری می شوند و در این مدت در جهت توانمندسازی و حرفه آموزی آنها اقدام می شود تا پس از خروج از مرکز توانایی کار و فعالیت و تشکیل زندگی مستقل را داشته باشد.

به گفته فرید، دختران فراری و آسیب دیده به روشهای مختلفی به خانه های سلامت می آیند که یکی از این راهها خودمعرفی است و مراجعه به کلانتری و اورژانس اجتماعی نیز روش دیگری است که برای پذیرش در این مراکز استفاده می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha