مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: مددکاران سازمان بهزیستی وضعیت زندگی فرزندان ترخیص شده را تا ۵ سال پس از ترخیص بررسی و در صورت لزوم آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهند.

سرنوشت فرزندان بهزیستی پس از ۱۸ سالگی چه می‌شود؟

سلامت نیوز: مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان بهزیستی کشور گفت: مددکاران سازمان بهزیستی وضعیت زندگی فرزندان ترخیص شده را تا ۵ سال پس از ترخیص بررسی و در صورت لزوم آن‌ها را مورد حمایت قرار می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: ساز و کار حمایت از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی پس از 18 سالگی در صورت لزوم و تایید نیاز از سوی مددکار آن ها در سازمان بهزیستی کشور پیش بینی شده است.

وی افزود: یک بسته حمایتی به مبلغ 18 میلیون تومان برای هر یک از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور که به سن 18 سالگی رسیده اند، در نظر گرفته شده و به آن ها پرداخت می شود.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: همه فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی در سراسر کشور، پس از 15 سالگی، مهارت هایی را فرا می گیرند تا بتوانند پس از 18 سالگی به شغلی مسلط شوند و به وسیله آن درآمد کسب کنند.

نفریه اضافه کرد: فراگیری مهارت های فنی و حرفه ای، ورزشی، کارهای هنری و فرهنگی ویژه سایر فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور، طی مدت 6 ماه تا یک سال و پیش از رسیدن آن ها به 18 سالگی صورت می گیرد.

استمرار نظارت مددکاران بهزیستی بر فرزندان ترخیص شده

وی در ادامه با اشاره به حمایت سازمان بهزیستی کشور در رابطه با حمایت از ادامه تحصیل افراد تحت پوشش این سازمان گفت: هر یک از فرزندان تحت پوشش این سازمان در صورتی که بخواهند تحصیلات خود را پس از 18 سالگی ادامه بدهند و به دانشگاه بروند، بسته های حمایتی ویژه ای را تا پایان مقطع دکتری، حتی جهت تحصیل در دانشگاه ها و مراکز غیر انتفاعی دریافت می کنند.

مدیر کل دفتر امور کودکان و نوجوانان سازمان بهزیستی کشور خاطر نشان کرد: در حال حاضر حدود 1400 نفر از فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور در سایر دانشگاه های کشور از مقطع فوق لیسانس تا دکتری مشغول به تحصیل هستند و شهریه آن ها توسط سازمان بهزیستی کشور پرداخت می شود.

نفریه اظهار داشت: 18 سالگی حداقل سن ترخیص فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور است و تعداد افرادی که سال ها پس از پایان 18 سالگی تحت پوشش حمایت های همه جانبه این سازمان بوده اند، کم نیست و حتی در صورت ترخیص در سن اعلام شده، در صورت عدم توانمندی و نداشتن شغل درآمد زا، به مدت 5 سال تحت حمایت و نظارت کلینیک های مددکاری سازمان بهزیستی کشور هستند.

وی در خصوص نحوه حمایت کلینیک های مددکاری سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: مددکاران اجتماعی این کلینیک ها به طور مستمر شرایط فرزندان ترخیص شده از بهزیستی از جمله وضعیت اشتغال، ازدواج و وضعیت ادامه تحصیل آن ها را رصد کرده و در صورت لزوم امدادهای مورد نیاز را به آن ها ارائه می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha