سه‌شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 227463

ورم مفاصل یا همان «آرتریت» بیماری خیلی دردناک و ناتوان کننده‌ای است، اما با تغییرات کوچکی در رژیم غذایی می توان درد و اثرات ناشی از این بیماری را تا حدودی کاهش داد و راحت‌تر با آن کنار آمد.

این خوراکی‌ها بیماری آرتریت را تشدید می‌کند

سلامت نیوز: ورم مفاصل یا همان «آرتریت» بیماری خیلی دردناک و ناتوان کننده‌ای است، اما با تغییرات کوچکی در رژیم غذایی می توان درد و اثرات ناشی از این بیماری را تا حدودی کاهش داد و راحت‌تر با آن کنار آمد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سلامت آنلاین برخی مواد غذایی بیماری آرتریت را تشدید می کند و با پرهیزاز خوردن آنها می توان شدت بیماری را کم کرد. این مواد خوراکی به می توان به شکل زیر دسته بندی کرد:

 کافئین

نوشیدن کافیین به میزان زیاد، می تواند باعث ایجاد نوعی پروتئین بین مفصلی شود که در نهایت منجر به رماتیسم مفاصل خواهد شد.

پنیر

اگرچه ممکن است که از خوردن مقداری پنیر پارمزان روی پاستا  لذت ببرید، ولی باید از خوردنش پرهیز کنید. پنیر خوراکی سنگین است، زیرا از چربی اشباع شده تشکیل شده و می تواند موجب افزایش و شدت کلسترول بد شود .

فست فودها

فست فودها علاوه بر خوشمزگی راحت و سریع در دسترسند، اما باید بدانید که علایم ورم مفاصل شما را بدتر خواهند کرد. فست فودها و غذاهای سرخ شده معمولا دارای اسیدهای چرب ترانس بالا هستند که سبب تشدید ورمها می شوند.

قند و شکر

شکر در خیلی از غذاهای دلخواه شما پنهان است. شکر فرآیندی است که با روشهای خاصی تهیه می شود و افراط در خوردن آن بسیار برای سلامتی خطرناک است، زیرا باعث آزاد شدن هورمون سیتوکینز در بدن می شود که ورم مفاصل را تشدید می کند.

گوشت قرمز

گوشت قرمز به دلیل چربی که دارد باعث افزایش کلسترول شده، ورم مفصل ها را تشدید می کند.

کره

به جای کره می توانید از روغن نارگیل یا زیتون استفاده کنید. کره هم در تشدید ورم مفاصل موثر است.

گلوتن( نشاسته)

این ماده در گندم، جو و برخی غلات وجود دارد که در تهیه مواد خوراکی مانند نان و ماکارونی و دیگر مواد وابسته به غله به کار می رود. تعدادی از مبتلایان به ورم مفاصل به نشاسته حسلسیت دارند و مصرف آن می تواند درد و ورم آنها را بیشتر کند.

لبنیات پرچرب

میزان زیاد چربی اشباع لبنیات باعث تجمع بافت چربی در مفاصل می شود و در نتتیجه علایم بیماری  را شدیدتر می کند.

نمک

درصد بالای نمک در غذا علاوه بر خطری که برای سلامت قلب دارد، نشانه های بیماری آرتریت را زیادتر می کند.

تخم مرغ

اگرچه تخم مرغ منبع خوب پروتیین است، اما باعث درد مفاصل هم می شود، زیرا دارای اسد آراسیدونیک است و این اسید چرب موجب ورم مزمن مفاصل می شود.

غذاهای فریز شده

این غذاها لبریز از اسیدهای اشباع چرب هستند که آرتریت را تشدید می کنند. خوردن غذاهای تازه با مواد سالم در کاهش علایم کمک خواهد کرد.

سبزی‌های نشاسته‌ای

به دلایلیکهقبلا ذکر شد سبزی‌هایی مانند ذرت به دلیل داشتن نشاسته شدت علایم را افزایش می دهند.

انواع آجیل‌

آّجیل ها اسیدهای امگا ۳ مفیدی دارند که خواص ضد ورم مفاصل دارد، اما مصرف زیاد آنها نتیجه عکس خواهد داد و به دلیل داشتن اسیدهای چرب در صورت مصرف زیاد علایم این بیماری را تشدید خواهد کرد.

غذاهای چرب و پرکالری

این غذاها سبب افزایش وزن و در نتیجه کاهش سلامت مفاصل خواهند شد، زیرا افزایش وزن باعث واردآمدن فشار بیشتر برمفاصل می شود و ریسک ابتلا و شدت بیماری آرتریت را بیشتر خواهد کرد.

توجه به این نکته مهم ضروری است که افراط در زیاده روی این خوراکی ها درد آرتریت را تشدید می کند، بدون تردید خوردن اندازه آنها برای سلامتی لازم است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha