در پی راه اندازی ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی حکمی دکتر عطاءالله پورعباسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان دبیر و دکتر سیدحسن امامی رضوی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران را به عنوان قائم مقام این ستاد منصوب کرد.

قائم مقام و دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت منصوب شدند

سلامت نیوز:در پی راه اندازی ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت، دکتر باقر لاریجانی معاون آموزشی وزارت بهداشت طی حکمی دکتر عطاءالله پورعباسی عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران  را به عنوان دبیر و دکتر سیدحسن امامی رضوی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران  را به عنوان قائم مقام این ستاد منصوب کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا،‌ متن حکم دکتر عطاءالله پورعباسی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر عطاءالله پورعباسی

عضو محترم هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران 

سلام علیکم

جهت گیری کلان نظام آموزش عالی سلامت در دولت یازدهم مبتنی بر بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل گرفت و در این راستا دستاوردهای چشمگیری دراین حوزه برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور فراهم آمد. ایجاد گفتمان تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاه ها، استقرار دبیرخانه کلان مناطق آمایشی در کشور، استقرار مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، استقرار دانشگاه علوم پزشکی مجازی، افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاههای کشور، ارتقای کیفی آزمونهای علوم پزشکی و .... از جمله این دستاوردها هستند که به همت کلیه دست اندرکاران آموزش پزشکی در ستاد و دانشگاههای علوم پزشکی کشور حاصل شده اند.

به دنبال اجرای موفق این برنامه در دوره پیشین، ضروری است تا در راستای نیل به جایگاه شایسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان در حوزه آموزش نسبت به استقرار هر چه بیشتر تحول و نوآوری در بستر نظام آموزش عالی سلامت کشور اقدام گردد .

در این راستا و باتوجه به دستور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تشکیل ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت در حوزه معاونت آموزشی،نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، بدینوسیله به عنوان دبیر ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت منصوب می شوید تا با همکاری کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با حوزه های معاونت آموزشی وزارت متبوع در جهت استقرار بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و تحقق اهداف ذیل تلاش فرمایید:

سازماندهی دبیرخانه منسجم و تلاش در جهت تشکیل مستمر جلسات و نشست های مرتبط

تلاش در راستای بازنگری برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

برنامه ریزی برای تحقق آموزش پزشکی نوین متناسب با آخرین الگوهای جهانی در بستر دانشگاههای نسل نو به منظور ارتقای پاسخگویی به نیازهای ملی

تلاش جهت همراه سازی دانشگاهها و کلان مناطق آمایشی و تداوم مأموریت گرایی در آموزش علوم پزشکی

تلاش جهت بازنگری و توسعه الگوهای نظارت و پایش سیاستها و برنامه ها

تلاش برای تولید شواهد علمی در زمینه سیاستگذاری تحولی در این حوزه

تلاش جهت تأمین زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز

توفیق جنابعالی را در اعتلای نظام آموزش عالی سلامت از خداوند متعال خواستارم.»

به گزارش وبدا، متن حکم دکتر لاریجانی خطاب به دکتر سیدحسن امامی رضوی به شرح زیر است:

«جناب آقای دکتر سید حسن امامی رضوی

استاد محترم دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی تهران 

سلام علیکم

جهت گیری کلان نظام آموزش عالی سلامت در دولت یازدهم مبتنی بر بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی شکل گرفت و در این راستا دستاوردهای چشمگیری دراین حوزه برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور فراهم آمد. ایجاد گفتمان تحول و نوآوری آموزشی در دانشگاهها، استقرار دبیرخانه کلان مناطق آمایشی در کشور، استقرار مرکز ملی تحقیقات راهبردی آموزش پزشکی، استقرار دانشگاه علوم پزشکی مجازی، افزایش تعداد دانشجویان خارجی دانشگاههای کشور، ارتقای کیفی آزمونهای علوم پزشکی و .... از جمله این دستاوردها هستند که به همت کلیه دست اندرکاران آموزش پزشکی در ستاد و دانشگاه های علوم پزشکی کشور حاصل شده اند.

به دنبال اجرای موفق این برنامه در دوره پیشین، ضروری است تا در راستای نیل به جایگاه شایسته جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان در حوزه آموزش نسبت به استقرار هر چه بیشتر تحول و نوآوری در بستر نظام آموزش عالی سلامت کشور اقدام گردد .

در این راستا و باتوجه به دستور وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مبنی بر تشکیل ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت در حوزه معاونت آموزشی، نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جنابعالی، بدینوسیله به عنوان قائم مقام اینجانب در ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت منصوب می شوید تا با همکاری کلیه اساتید، صاحبنظران و دست اندرکاران حوزه آموزش علوم پزشکی و همچنین با هماهنگی کامل با سایر حوزه های معاونت آموزشی وزارت متبوع در جهت استقرار بسته های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی و تحقق اهداف ذیل تلاش فرمائید:

نظارت بر بازنگری برنامه تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی

برنامه ریزی در راستای تحقق آموزش پزشکی نوین متناسب با آخرین الگوهای جهانی در بستر دانشگاههای نسل نو به منظور ارتقای پاسخگویی به نیازهای ملی

نظارت بر همراه سازی دانشگاهها و کلان مناطق آمایشی و تداوم مأموریت گرایی در آموزش علوم پزشکی

نظارت بر بازنگری و توسعه الگوهای نظارت و پایش سیاستها و برنامه ها

نظارت بر تأمین زیرساختهای نرم افزاری و سخت افزاری مورد نیاز

تلاش جهت برقراری ارتباط مستمر با حوزه های زیرمجموعه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

توفیق جنابعالی را در اعتلای نظام آموزش عالی سلامت از خداوند متعال خواستارم.»

   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha