سرپرست اورژانس کشور از استقرار 9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی در چهار مرز خروجی اربعین خبر داد.

استقرار 9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی در مرزهای خروجی اربعین/ احداث دو بیمارستان صحرایی

سلامت نیوز:سرپرست اورژانس کشور از استقرار 9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی در چهار مرز خروجی اربعین خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از میزان،،پیرحسین کولیوند امروز در نشست هماهنگی برنامه های کمیته پزشکی اربعین که در مرز مهران برگزار شد، اظهار داشت: برای انجام برنامه های ویژه اربعین در مرزهای مهران،چزابه،شلمچه و خسروی بیش از9 هزار کادر پزشکی و بهداشتی مستقر می شوند.

وی با بیان اینکه 6 هزار نفر از این تعداد پیراپزشک، سه هزار نفر پزشک عمومی و 420 نفر نیز پزشکان متخصص هستند،افزود: 500 دستگاه آمبولانس نیز در ایام بازگشت زایران از عتبات عالیات در مرزهای چهارگانه تردد زایران مستقر می شود.

سرپرست سازمان اورژانس کشور عنوان کرد: در هر 15 کیلومتر در محور ارتباطی ایلام به مهران یک آمبولانس و از شهر مهران تا پایانه مرزی نیز هر سه کیلومتر یک امبولانس مستقر می شود چرا که مردم بیشتر از مرز مهران تردد دارند.

وی گفت: پوشش هوایی مناطق مرزی و محورهای ارتباطی و منتهی به مرزهای چهارگانه ویژه تردد زایران در ایام اربعین نیز از برنامه های مهم ماست که به همین منظور در هر مرز یک تا دو بالگرد اورژانس مستقر می شود.

کولیوند عنوان کرد: دو بیمارستان صحرایی 30 تختخوابی متعلق به ارتش جمهوری اسلامی برای آمادگی در برابر حملات تروریستی ، بیوشیمیایی ، هسته ای و بیولوژیک در مرزهای چزابه و شلمچه استقرار پیدا می کنند تا در صورت لزوم به حادثه دیدگان امدادرسانی کنند و درمانگاه های سرپایی نیز در مرزها راه اندازی می شود.

وی گفت: در درمانگاه ها متخصصان قلب و پزشکان عمومی مستقر می شوند و به منظور خدمت دهی مناسب به مردم و مصدومان احتمالی برای جا به جایی مصدومان سعی می شود که از بالگرد استفاده شود چرا که مسیر ویژه ای برای تردد آمبولانس ها وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha