رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی کودک هفت ساله افغان خبر داد.

سلامت نیوز:  رئیس کل دادگستری استان تهران از احتمال به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام قاتل ستایش قریشی کودک هفت ساله افغان خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،غلامحسین اسماعیلی ، درباره چگونگی اجرای حکم اعدام و قصاص نفس قاتل کودک هفت ساله افغان افزود: طبق دستور، فردا 27 مهر حکم باید اجرا شود البته اگر دستور جدیدی نرسد.


رئیس کل دادگستری استان تهران اظهار داشت: صحبت ها و مذاکراتی مبنی بر به تعویق افتادن اجرای حکم اعدام شده اما هنوز خبر جدیدی در این باره به دست نیامده است.


مجتبی فرحبخش وکیل قاتل ستایش هم در این رابطه به خبرنگار ما گفت که به او اعلام کرده اند احتمالا در صورت تایید تعویق اجرای حکم، این حکم در زمان دیگری اجرا می شود.


وی ادامه داد: البته این موضوع هنوز قطعا تایید نشده است.
فروردین‌ سال 95 بود که گزارشی مبنی بر وقوع قتل یک دختربچه 6ساله افغانستانی در روستای خیرآباد ورامین تحویل مراجع قضایی شد. پسر 17ساله همسایه که دچار وسوسه شیطانی شده بود،این کودک را ربود و پس از تجاوز او را به قتل رسانده بود.


با اعلام این گزارش، دادستانی ورامین بر رسیدگی ویژه و خارج از نوبت پرونده تأکید کرد و رسیدگی به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت در دستور کار دستگاه قضایی قرار گرفت تا اینکه پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست، شعبه هفتم دادگاه کیفری یک استان تهران، قاتل ستایش را بابت ارتکاب قتل به قصاص، تجاوز به‌عنف به اعدام و بابت جنایت بر میت به دیه محکوم کرد و این حکم در شعبه 32 دیوان عالی کشور تأیید شد.


قاتل ستایش هم‌اکنون در کانون اصلاح و تربیت استان تهران به سر می‌برد؛ بهمن سال 95، حکم قاتل ستایش برای اجرا به واحد اجرای احکام دادسرای ورامین ارجاع شد. غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران پیشتر اعلام کرده بود با توجه به انجام «استیذان» پرونده برای اجرای حکم ارسال شد و اواخر مهر (27 مهر) حکم صادره برای قاتل ستایش قریشی اجرا می شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha