چهارشنبه ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲
کد خبر: 227639

بسیاری از خواستگاری‌ها از آشنایی در محیط كار سرچشمه می‌گیرد. در شرایطی كه زن و مردی برحسب همكاری به یكدیگر علاقمند شده و در نهایت تصمیم به ازدواج می‌گیرند، به موازات اینكه شناختی نسبی نسبت به یكدیگر دارند، چنانچه بعضی اصول را رعایت نكنند، ممكن است شرایط نامساعدی برایشان به‌وجود بیاید.

ازدواج با آقای همکار و دردسرهایش!

سلامت نیوز: بسیاری از خواستگاری‌ها از آشنایی در محیط كار سرچشمه می‌گیرد. در شرایطی كه زن و مردی برحسب همكاری به یكدیگر علاقمند شده و در نهایت تصمیم به ازدواج می‌گیرند، به موازات اینكه شناختی نسبی نسبت به یكدیگر دارند، چنانچه بعضی اصول را رعایت نكنند، ممكن است شرایط نامساعدی برایشان به‌وجود بیاید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت تبیان، به دختران و پسران جوانی كه قصد دارند همسر خود را از بین همكارانشان انتخاب كنند، توصیه می‌شود:

نگذارید كسی بفهمد
قبل از اطمینان از استمرار رابطه، نگذارید هیچ‌كدام از همكاران دیگر از علاقمندی شما به یكدیگر و قصدی كه دارید، باخبر شوند، زیرا ممكن است با سخنان خود و شایعات، بر روند تصمیم‌گیری شما تأثیر بگذارند.

در مورد همدیگر تحقیق كنید
قبل از هر چیز، لازم است هر دو نفر در مورد همدیگر تحقیق كنند و از حسن نیت طرف مقابل باخبر شوند. بهترین راه برای تحقیق بررسی‌ها، محل زندگی شخص مورد نظر است. دوستان و رقیب‌های كاری، منابع خوبی برای كسب اطلاعات نیستند. چون ممكن است رقیبان بر نقطه ضعف‌های وی تأكید كنند یا دوستان صمیمی بر نقاط قوت او انگشت بگذارند. بهترین گزینه همكارهای نزدیكی هستند كه با هم دشمنی، رقابت یا صمیمیت ندارند. در واقع آدم‌های خنثی بهترین منبع برای كسب اطلاعات هستند. البته نباید فراموش كرد افرادی باید برای پرس‌وجو انتخاب شوند كه سخنان شما و گفتگوهایی را كه با هم خواهید داشت، با دیگر همكاران در میان نگذارند.

واقع‌بین باشید
ازدواج با همکار را نه می‌توان توصیه كرد، نه رد. در این نوع ازدواج هم باید تمام جوانب بررسی شود و صرفا به شناختی كه از همكارتان در محیط كار دست پیدا كرده‌اید، بسنده نكنید چراكه ممكن است در محیط كار رفتاری مغایر با آنچه در خانه دارد، داشته باشد. پس واقع‌بینانه با این مساله برخورد كنید و مراقب رفتارتان هم باشید زیرا با برداشتن قدمی اشتباه، همكاران خیلی زود به این علاقه پی می‌برند و ممكن است این مساله در محیط دهان به دهان بچرخد و اگر در نهایت برای ازدواج به توافق نرسید، جو ایجاد شده برایتان مشكل‌ساز می‌شود.

به درآمدهای‌تان فکر کنید
واقعیت دیگری كه نمی‌توان آن را انکار کرد، مسایل مربوط به درآمد است كه برای خیلی از زوج‌ها مشکل‌آفرین است. گاهی زن و شوهرهایی هم که محل کارشان یکی نیست، درباره میزان درآمد و نحوه خرج‌كردن آن از یكدیگر می‌پرسند و طرف مقابل را در مورد اینکه چرا پولش را خرج زندگی نمی‌کند، بازخواست می‌کنند، حالا اگر همسرتان همكار هم باشد و از چند و چون حقوق یكدیگر باخبر باشید، اوضاع سخت‌تر می‌شود. معمولا بیشتر مردان اصرار دارند خانم‌های شاغل درآمدشان را صرف زندگی كنند درحالی که هر فردی حق دارد در كنار تامین مایحتاج زندگی، بخشی از درآمدش را پس‌انداز كند.

مراقب نگاه دیگران باشید
آدم‌های كنجكاو همه جا هستند. وجود این افراد فقط محدود به آشنایان و اطرافیان نمی‌شود و ممكن است در محیط كار هم همكار كنجكاوی داشته باشید كه بخواهد سر از زندگی‌تان دربیاورد. كنجكاوی‌هایی از این دست كه «شوهرت به‌تنهایی مخارج خانه را تامین می‌كند یا اینكه تو هم مجبوری او را همراهی كنی»، «چرا اجازه می‌دهی همكاران خانم یا آقا همسرت را به اسم كوچك صدا ‌كنند» و... پس مراقب رفتار و گفتارتان در محیط كار باشید و حساسیت‌های بی‌جا نشان ندهید زیرا از هر نظر زیر ذره‌بین نگاه دیگر همكاران هستید.

همدیگر را زیر سؤال نبرید
در صورت عدم پذیرش درخواست، باید شرایطی برای دادن جواب منفی فراهم شود. اگر خواستگار در سمت اداری بالاتر باشد، شرایط پیچیده خواهد شد و زمانی شرایط دشوارتر می‌شود كه دو طرف قبلاً به توافق رسیده و بعد یكی از آنان پشیمان شده باشد. نه گفتن در چنین وضعیتی باید با صراحت كامل انجام شود. نباید برای جواب منفی دادن وجهه فرد را زیر سؤال برد، یا تحقیر كرده و ضعف‌هایش را دلیل جواب منفی به‌شمار آورد. در این زمان باید به ویژگی‌های مثبت فرد اشاره و گفته شود با وجود تمامی این خوبی‌ها، احساس می‌كنم ما نمی‌توانیم خواسته‌های یكدیگر را برآورده كنیم و دلایل به‌صورت واضح و شفاف ذكر و در نهایت برای وی آرزوی موفقیت شود.

بیرون از اداره عاشق باشید
اینکه جواب منفی دادن به خواستگاری یک همکار چقدر می‌تواند روی روابط کاری تاثیر بگذارد بستگی به شخصیت هر دوی شما و رتبه کاری تان دارد. احتمالا نه گفتن به خواستگاری مدیر، بیشتر از نه گفتن به پیشنهاد یک همکار هم رتبه بر روابط کاری شما تاثیر می‌گذارد. این موضوع وقتی پیچیده تر می‌شود که شما به قصد آشنایی بیرون از چهارچوب کاری با او وقت گذرانده باشید. اگر به هر دلیل پاسخ نه به او دادید و یا بعد از مدتی از او شنیدید که به درد زندگی هم نمی خورید، نسبت به هم کینه جو نشوید و نگذارید که ناراحتی‌ها دلیلی برای دعواهای کاری میان شما شود و شغل‌تان قربانی احساساتتان شود. اگر هم پاسخ شما مثبت بوده، به بهانه این عشق از انجام وظایف‌تان طفره نروید و یا در مقابل او آسان گیر نباشید. بگذارید همه چیز روال عادی خودش را طی کند. یادتان نرود حتی اگر شما با هم ازدواج کنید، قرار نیست مناسبات زناشویی‌تان را به کارتان وارد کنید.
منابع : مجله خانواده ، نو عروس / سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha