پنجشنبه ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۹
کد خبر: 227672

تغییر فصل از تابستان به پاییز باعث می‌شود میل بدن به مصرف خوراکی‌های پرکالری و چرب بیشتر شده و در نتیجه جلوگیری از افزایش وزن به چالش جدی برای افراد تبدیل می‌شود.

خواص شگفت‌انگیز "چیا"دانه

سلامت نیوز:تغییر فصل از تابستان به پاییز باعث می‌شود میل بدن به مصرف خوراکی‌های پرکالری و چرب بیشتر شده و در نتیجه جلوگیری از افزایش وزن به چالش جدی برای افراد تبدیل می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، با این وجود افزودن دانه چیا به رژیم غذایی می‌تواند از طریق تامین مواد مغذی بدن میزان اشتها را کاهش دهد.

این دانه‌های کوچک به دلیل قابلیت‌شان در از بین بردن احساس گرسنگی و افزایش انرژی معروف شده‌اند. هر گرم از دانه‌های چیا حاوی ۴۸۶ کالری است. همچنین حدود ۲۸ گرم از دانه‌های چیا حاوی ۱۱ گرم فیبر است که یک سوم میزان فیبر مصرفی توصیه شده در روز را شامل می‌شود.

نتایج مطالعات پیشین حاکیست رژیم‌های غذایی حاوی فیبر بالا با کاهش وزن مرتبط هستند. در یکی از این بررسی‌ها آمده است مصرف ۳۰ گرم فیبر خوراکی در روز به کاهش وزن، پایین آمدن فشار خون و بهبود واکنش بدن به انسولین کمک می‌کند.

خواص درمانی دانه‌های چیا برای سلامتی از نقش آن در کنترل قند خون گرفته تا برخورداری از پروتئین می‌تواند به جلوگیری از افزایش وزن کمک کند.

به گفته کارشناسان وجود پروتئین در دانه‌های چیا باعث می‌شود فرد زودتر احساس سیری کند و تمایل کمتری به خوردن داشته باشد. همچنین این دانه سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد. در واقع تغییر در سطح قند خون باعث می‌شود میل به مصرف مواد قندی افزایش پیدا کند و عدم ثبات قند خون، افزایش وزن و خطر ابتلا به دیابت را به دنبال دارد.

دانه‌های چیا به دلیل برخورداری از فیبر خوراکی یبوست را نیز برطرف می‌کنند. همچنین این دانه‌ها به دلیل داشتن پروتئین گزینه مناسبی برای قبل و بعد از ورزش کردن هستند.

به گزارش مدیکال دیلی، علاوه بر اینها وجود آمینواسید در دانه‌های چیا به جذب پروتئین در بدن و کاهش وزن کمک می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha