یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: بارها مشاهده شده است که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، که این سرب‌ها وقتی به هنگام تماس با غذا خورده می‌شود مشکلات فراوانی برای خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کند.

چرا قیمت برخی لوازم آرایش ارزان است؟

سلامت نیوز:یک مسئول سازمان غذا و دارو گفت: بارها مشاهده شده است که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، که این سرب‌ها وقتی به هنگام تماس با غذا خورده می‌شود مشکلات فراوانی برای خانم‌ها به‌ویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، مصطفی اسماعیلی در پاسخ به چرایی عرضه قیمت پائین فرآورده‌هایی آرایشی و بهداشتی تقلبی و قاچاق اظهار داشت: فراورده‌های اصیل پروسه تولیدی و وارداتی ضابطه مند و به تائید مراجع قانونی رسیده را طی می‌کند؛ ضمن آنکه فرایند توزیع آنها تا رسیدن به دست مصرف کننده با نظارتهای سختگیریهای موشکافانه سلامت مدار همراه است.

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو ادامه داد: اما دست اندرکاران عرضه محصولات تقلبی و قاچاق برای ایجاد حاشیه سود هر چه تمام‌تر از هر آنچه به کیفیت و ماده موثره مربوط است می‌کاهند و توان خود را در تهیه بسته بندی شیک و ظاهر پسند خرج می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه افراد متقلب و قاچاقچی به ضرب المثل " عقل آدمی در چشم او است" اعتقاد و باور قلبی دارند، لذا از این حربه برای کم فروشی در خلوص ماده موثر فرآورده‌ها استفاده کرده و هزینه آزمایشگاه‌های کنترل کیفی که چیزی حدود 50 درصد هزینه تولید را شامل می‌شود نادیده می‌گیرند تا یک سمپل و نمونه "ظاهرشیک" بی محتوا و کیفیت را در غالب محصول درجه یک به مصرف کننده تحمیل کنند کما اینکه یک سمپل ظاهر فریب اگر خالی باشد به‌مراتب بهتر از  سمپل شیکی با محتوای دارای مواد تقلبی و قاچاق است، در نمونه اول فقط بحث ضرر مالی در میان است اما در مورد دوم خریداران  علاوه بر زیان مالی با انواع و اقسام عوارض جسمی نیز دست به گریبان می باشند.

اسماعیلی با بیان اینکه بارها و بارها مشاهد شده است که برای قوام یافتن رژهای لب به آنها سرب اضافه کرده‌اند، تصریح کرد: این سرب‌ها وقتی به هنگام تماس با غذا خورده می‌شود مشکلات فراوانی برای خانم‌ها بویژه خانم‌های باردار و جنین آنها ایجاد می‌کند.

رئیس اداره بهداشتی و آرایشی سازمان غذا و دارو در پایان ضمن  توصیه مردم به استفاده به‌جا و مناسب از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: برندهایی را مورد استفاده قرار دهند که تست‌های کنترل کیفی را گذرانده باشند که برای اطمینان از این مطلب و  همچنین پیشگیری از خطرات و تهدیدهای فرآورده‌های آرایشی غیر اصیل، توجه به نشان سازمان غذا و داروی درج بر آن و به‌ویژه استعلام کد 16 رقمی برچسب زرد رنگ رهگیری اصالت ضروریست.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha