رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، ویژگی متمایز پرستاری را مهربانی و گذشت عنوان کرد و گفت: پرستاری در حال غارت شدن است.

پرستاری در حال غارت شدن است/باید حساس باشیم

سلامت نیوز:رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور، ویژگی متمایز پرستاری را مهربانی و گذشت عنوان کرد و گفت: پرستاری در حال غارت شدن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  مهر، دکتر علی محمد آدابی صبح پنج شنبه در نشست روسای هیات مدیره های نظام پرستاری سراسر کشور در سالن اجتماعات سازمان نظام پرستاری، اظهارداشت: جامعه پرستاری از احسای مشترکی که در جامعه وجود دارد، مستثنی نیست و از همین رو باید متوجه نقش شایسته خودشان باشند.

وی، ویژگی متمایز جامعه پرستاری را مهربانی و گذشت دانست و افزود: این ویژگی در داخل و خارج از مرزها، باعث شده تا پرستاری به هم پیونده خورده و یک جامعه مقتدر ساخته شود.

آدابی با اشاره به وجود ۱۲۰ هیات مدیره نظام پرستاری در کشور، ادامه داد: ما به عنوان سرمایه های اجتماعی این کشور تلقی می شویم که باید قدر خودمان را بدانیم.

وی تاکید کرد: پرستاری می بایست نسبت به آنچه در جامعه می گذرد حساس باشد.

آدابی اظهارداشت: علاوه بر حساسیتی که جامعه پرستاری باید داشته باشد، دو خصلت دیگر هم می بایست مورد توجه قرار گیرد که «جامعیت» و «تعادل» است.

رئیس کل سازمان نظام پرستاری کشور خطاب به حاضران در نشست، افزود: در گردونه رقابت، هر کسی بی تفاوت باشد، بازنده خواهد بود.

وی با طرح این موضوع که پرستاری در حال غارت شدن و بیگاری است، گفت: ما باید از این وضعیت جلوگیری کنیم و مانع شویم، که این امر نیازمند همنوایی جامعه پرستاری است.

آدابی بر ضرورت تشکیل نهادهای کوچک پرستاری در جامعه برای گفتمان و بحث پیرامون مسائل مبتلا به پرستاری تاکید کرد و افزود: معاونت فرهنگی سازمان نظام پرستاری می بایست این موضوع را در دستور کار قرار داده و ما نیز حمایت مالی در حد مقدور از گروه های فعال خواهیم داشت.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha