شنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 227821

اکسیژن مهمترین ماده برای عملکرد سالم تمام اجزای بدن است و حتی منجر به پیشگیری از سرطان می شود. به یاد داشته باشید که سلول های سرطانی در یک محیط اسیدی و کم اکسیژن رشد می کنند.

۴ گام موثر برای افزایش سطح اکسیژن در خون!

سلامت نیوز:اکسیژن مهمترین ماده برای عملکرد سالم تمام اجزای بدن است و حتی منجر به پیشگیری از سرطان می شود. به یاد داشته باشید که سلول های سرطانی در یک محیط اسیدی و کم اکسیژن رشد می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  آوای سلامت ،چندین روش طبیعی مانند سلول های بنیادی برای افزایش اکسیژن در خون وجود دارد که می توان با آنها از اثرات مخرب اکسیژن پایین در خون جلوگیری و سلامت خود را حفظ کرد.

تنفس منظم: آیا می دانستید که تنفس نامنظم خود ممکن است ۲۰ درصد از میزان اکسیژن خون را کاهش دهد؟ کمبود اکسیژن در خون، هیپوکسمی نام دارد و می تواند منجر به اضطراب، خستگی، سردرد و در موارد شدید کما و مرگ شود. سطح اکسیژن خون خود را با تمرین تنفس عمیق بهبود ببخشید. این تمرین ها انرژی را بیشتر می کند، پاکسازی ریه ها را انجام می دهد و باعث افزایش اکسیژن در خون می شود.

ورزش: دریافت مقادیر کافی ورزش در روز، به ویژه زمانی که ضربان قلب شما برای حداقل ۳۰ دقیقه افزایش می یابد، می تواند سطح اکسیژن را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به این دلیل که پاسخ های فیزیولوژیکی توسط مغز کنترل می شود. پیاز مغز تنفس را در زمان خیلی از فعالیت ها مثل خواب، ورزش و غذا خوردن را تنظیم و کنترل می کند. وقتی ورزش می کنید، سلول ها بیش از هر کار کم تحرک دیگری اکسیژن مصرف می کنند تا جایی که دی اکسید کربن زیاد می شود و مغز درخواست تولید اکسیژن توسط سلول ها را افزایش می دهد. ورزش همچنین باعث افزایش رشد عروق خونی جدید می شود و می تواند فشار خون را در افراد مبتلا به فشار خون و دیابت نوع ۲ کنترل کند.

مصرف آنتی اکسیدانها و اسیدهای چرب: مصرف غذاهای سرشار از آنتی اکسیدان و اسیدهای چرب ضروری برای افزایش سطح اکسیژن خون ضروری است. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین ث، ویتامین آ و ویتامین سی در انواع توت، حبوبات خاص و سبزیجات تیره رنگ یافت می شود. اسیدهای چرب ضروری نیز به هموگلوبین برای مکانیسم انتقال اکسیژن در خون کمک می کنند. روغن کتان، روغن زیتون، گردو، و ماهی سرشار از اسیدهای چرب امگا ۳ هستند. در نظر داشته باشید که مصرف الکل و غذاهای شیرین منجر به استرس اکسیداتیو و کاهش سطح اکسیژن در خون می شوند و راه راه را برای ابتلا به انواع سرطان ها باز می کنند.

تکنیک های تمدد اعصاب: تکنیک های تمدد اعصاب می تواند به افرادی که بیماری مزمن انسدادی ریه دارند کمک کند. وقتی شما آرام هستید تنفس عمیق آسان تر می شود، سطح اضطراب پایین می آید و میزان دریافت اکسیژن افزایش می یابد. مدیتیشن، یوگا، تمرین تفکر مثبت و نوشتن افکار منجر به افزایش سطح اکسیژن خون می شود.

منبع:steptohealth

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha