دوشنبه ۱ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۹
کد خبر: 228239

ساعت‌ها روی مبل می‌نشینید و با حرکت دادن دست روی صفحه تلفن همراه‌تان، دور جهان می‌گردید؟ تکنولوژی به شما احساس قدرت می‌دهد.

چرا موبایل‌بازها کم‌هوش می‌شوند؟

سلامت نیوز: ساعت‌ها روی مبل می‌نشینید و با حرکت دادن دست روی صفحه تلفن همراه‌تان، دور جهان می‌گردید؟ تکنولوژی به شما احساس قدرت می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، احساس می‌کنید دانش‌تان نسبت به سال‌های گذشته، چند برابر شده است و از اینکه در هرلحظه می‌توانید به هر داده‌ای که می‌خواهید دسترسی داشته باشید، لذت می‌برید. اما این تمام ماجرا نیست.

محققان پیش از این ثابت کرده‌ بودند که بچه‌های علاقه‌مند به موبایل و تبلت، فعالیت مغزی کمتری دارند و مثل بزرگترهایی که غرق در تکنولوژی‌های آنلاین ارتباطی می‌شوند، با کم‌تحرکی، مغزشان را تنبل می‌کنند. محققان می‌گویند تکنولوژی‌دوست‌ها، از بسیاری از توانایی‌های ذهنی خود استفاده نمی‌کنند و همین اتفاق، باعث کند و پیر شدن مغزشان می‌شوند.


حافظه‌تان ضعیف می‌شود
وقتی موتورهای جست‌وجو در هرلحظه در کنار شما هستند، دانسته یا ندانسته، تلاش‌تان برای به‌خاطر سپردن اطلاعات کمتر می‌شود. مغزی که به در اختیار گرفتن اطلاعات آماده عادت کرده، چیزی را ثبت نمی‌کند و در گذر زمان، این اتفاق زمینه را برای کند شدنش فراهم می‌کند.


زیاد تصادف می‌کنید
برنامه‌های مسیریاب، برای کاهش سردرگمی شما در خیابان‌ها تولید شده‌اند، اما واقعیت این است که خیره‌شدن شما به صفحه نمایش و این برنامه‌ها در جریان رانندگی، تمرکز شما را کاهش داده و می‌تواند زمینه‌ساز وقوع حادثه شود.


از عزیزان‌تان می‌رنجید
وقتی ازطریق تلفن یا رودررو با همسر یا دوستان‌تان صحبت می‌کنید، با کمک لحن صدا و حرکات چهره، احتمال ایجاد سوء‌تفاهم‌ها را کاهش می‌دهید. اما پیام‌های بی‌صدا و تصویری که از طریق تلفن همراه‌تان برای دیگران می‌فرستید، می‌توانند سوءتفاهم‌ساز شوند و به رابطه شما با دیگران آسیب بزنند.


چیزی یاد نمی‌گیرید

شاید تصور کنید دریای اطلاعاتی که ازطریق صفحات مجازی به سمت شما سرازیر می‌شود، از شما فردی دانا می‌سازد، اما محققان در بررسی‌های‌شان ثابت کردند که این اطلاعات، بی‌حدومرز هیچ کمکی به داناتر شدن شما نمی‌کنند. درواقع شما در سیلی از اطلاعات غرق می‌شوید و به خواندن سطحی و بی‌تفاوت پیام‌ها و متون عادت می‌کنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha