سه‌شنبه ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 228350

در حالی نخستین ماه سال آبی ۹۷ - ۹۶ را پشت سر می گذاریم که ۶۱ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سدهای مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۹ درصد آن خالی است.

۳۹ درصد سد لتیان خالی است

سلامت نیوز: در حالی نخستین ماه سال آبی ۹۷ - ۹۶ را پشت سر می گذاریم که ۶۱ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سدهای مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۹ درصد آن خالی است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، سد لتیان به‌روی رودخانه جاجرود با سطح حوزه آبریزی به‌مساحت ۶۹۸۰۰ کیلومترمربع و با متوسط جریان آب سالانه به‌میزان ۳۵۰ میلیون مترمکعب در استان تهران و در فاصله ۳۵ کیلومتری شمال شرقی تهران قرار دارد. این سد که در سال ۱۳۴۶ به بهره‌برداری رسیده؛ یکی از ۵ سد اصلی و مهم تأمین آب شرب استان تهران است.

با وجود بارش‌های نخستین ماه پاییز در بالادست این سد و همچنین برداشت‌هایی که به‌منظور استفاده شرب و کشاورزی از مخزن این سد شده است، از مجموع حجم ۹۵ میلیون مترمکعبی مخزن سد لتیان، در حال حاضر حدود ۵۸ میلیون مترمکعب آن، پُر از آب است.

به‌عبارتی در حالی نخستین ماه سال آبی ۹۷ - ۹۶ را پشت سر می‌گذاریم که ۶۱ درصد مخزن سد لتیان که یکی از سد‌های مهم تأمین آب شرب تهران است، پُر بوده و ۳۹ درصد آن خالی است.

سال گذشته در زمان مشابه، مقدار ذخیره آبی سد لتیان ۶۳ میلیون مترمکعب بود که این رقم در سال جاری ۵ میلیون مترمکعب کمتر از زمان مشابه سال گذشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha