نتایج دو آزمایش بالینی انسانی در درمان علایم مرتبط با پیری با استفاده از سلول‌های بنیادی موفقیت آمیز بوده و نشان می‌دهد‌ این درمان مهم در مقابله با عوارض پیری موثر و کاملا ایمن است.

نتایج موفقیت‌آمیز درمان ضدپیری با سلول‌های بنیادی

سلامت نیوز: نتایج دو آزمایش بالینی انسانی در درمان علایم مرتبط با پیری با استفاده از سلول‌های بنیادی موفقیت آمیز بوده و نشان می‌دهد‌ این درمان مهم در مقابله با عوارض پیری موثر و کاملا ایمن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، دانشمندان در سال‌های اخیر به پیشرفت‌های قابل ملاحظه‌ای در زمینه مقابله با علایم پیری دست یافتند؛ اما عرصه سلول‌های بنیادی نتایج هیجان انگیزی را در رابطه با تحقیقات ضد پیری ارایه کرده است.


به گزارش مدیکال ساینس،سلول‌های بنیادی مزانشیمی (MSCs) نوعی سلول‌های بنیادی بالغ هستند که زمینه تحقیقاتی و درمانی گسترده‌ای از درمان سرطان گرفته تا بیماری های قلبی را به خود اختصاص داده‌اند. درمان جدید بر مبنای MSC، برای اولین بار است که از سلول های بنیادی برای کاهش عوارض مربوط به پیری بهره می‌گیرد. این درمان تا دریافت تایید سازمان غذا و داروی آمریکا راه چندانی ندارد.


در این روش، سلول های بنیادی مزانشیمی ازمغز استخوان یک اهداکننده بالغ دریافت می‌شود و در فاز اول و دوم آزمایش های بالینی، هیچ عوارض مضری برای سلامت دریافت‌کننده گزارش نشده است. در اولین آزمایش، 15 بیمار سالخورده، سلول‌های بنیادی اهداکنندگان 20 تا 45 ساله را دریافت کردند. پس از شش ماه، تناسب اندام بیماران سالمند و کیفیت کلی زندگی آنان بسیار بهبود یافته بود.


با توجه به اینکه هیچ درمان تایید شده‌ای برای کاهش عوارض پیری و ضعف ناشی از افزایش سن وجود ندارد، نتیجه این مطالعه بسیار حائز اهمیت است.
نتایج این مطالعه در نشریه The Journals of Gerontology منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha