مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می دهد.

۶۰ درصد مرگ‌ و میرهای جاده‌ای دقایقی پس از وقوع رخ می‌دهد

سلامت نیوز: مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می دهد.

 به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا‌، علی خاوری با اشاره به اینکه بر اساس تحقیقات بعمل آمده حدود  ۶۰ درصد مرگ و میرهای ناشی از حوادث جاده‌ای در جاده‌ها دقایقی پس از وقوع آنها رخ می دهد، گفت : بنابراین امداد رسانی سریع پس از وقوع تصادف بسیار حائز اهمیت است که در این راستا همکاری و هماهنگی هر یک از دستگاه‌های امدادرسان جاده‌ای در انجام وظایف محوله از عوامل مهم است.

وی اضافه کرد: به همین منظور اجرای مانور امداد جاده‌ای در سطح استان می‌تواند فرصت مناسبی برای شناسایی آسیب‌ها، محدودیت‌ها و چالش‌های فرآروی عملیات امدادرسانی و بروز قابلیت و فرصت‌ها باشد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گیلان با اشاره به اینکه  ۲۹ آبان لغایت اول آذر به نام روز جهانی یادبود قربانیان حوادث رانندگی است، تصریح کرد: پیرامون این موضوع اقداماتی در جهت استفاده از حمل و نقل عمومی، کاهش ترافیک افزایش ایمنی، رعایت سرعت مجاز به ویژه در مناطق مسکونی و حاشیه مدارس‌، پرهیز از رانندگی در حالت خواب آلودگی‌، بستن کمربند ایمنی‌، گذاشتن کلاه ایمنی توسط موتور سواران باید انجام ‌ ‌و تشدید برخورد با متخلفان صورت ‌گیرد که در این راستا برنامه و همایشی برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha