مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 16 هزار دانش آموز فاقد شناسنامه در مدارس این استان نام نویسی کردند که چهار هزار و 600 نفر آنان را تبعه کشور افغانستان تشکیل می‌دهند.

نام‌نویسی از 16 هزار دانش‌آموز فاقد شناسنامه در سیستان و بلوچستان

سلامت نیوز:مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید 16 هزار دانش آموز فاقد شناسنامه در مدارس این استان نام نویسی کردند که چهار هزار و 600 نفر آنان را تبعه کشور افغانستان تشکیل می‌دهند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، علیرضا نخعی در کارگروه فرهنگی و اجتماعی استان افزود: وضعیت ادامه تحصیل کودکان فاقد شناسنامه، کودکان کار و خیابان بسیار جدی بوده و از ابعاد مختلف قابل بررسی است.

نخعی در ادامه تصریح کرد: هم اکنون پوشش تحصیلی این اداره کل در تمامی مقاطع به حدود ۸۸ درصد رسیده و این روند رشد همچنان با جذب بازماندگان از تحصیل در حال افزایش است.

وی با اشاره به اهمیت مهارت آموزی در مدارس سیستان و بلوچستان گفت: توسعه مدارس خلاق و کار آفرین شعار امسال اداره کل آموزش و پرورش این استان در نظر گرفته شده است.

وی تصریح کرد‌: با توجه به اهمیت آموزش از راه دور برای فراگیرانی که امکان حضور در مراکز آموزشی را ندارند، گفت: هم اینک ۲۰۰ مرکز از راه دور در سیستان و بلوچستان ثبت و مجوز فعالیت گرفتهاند.

نخعی افزود: همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید بیش از ۷۰۰  هزار دانش آموز استان  در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه مشغول تحصیل شدند.

وی با بیان اینکه استان سیستان و بلوچستان تنها استان در کشور است که دانش آموزان آن  کتاب رایگان دریافت می‌کنند‌، گفت: هفت میلیون جلد کتاب درسی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد ریال بین دانش آموزان استان  توزیع شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • غلام توتاژهی ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۳
    0 0
    ما ایرانی هستیم اما بدون شناسنامه اخه چرا مگه ادم نیستیم