بلایی که مصرف بی‌رویه آسپرین و مُسکن بر سرتان می‌آورد

سلامت نیوز:استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه مصرف بی‌رویه برخی از داروها همچون آسپرین و مُسکن سبب وزوز گوش می‌شود،‌ گفت: ۱۰ تا ۴۰ درصد ایرانیان دچار وزوز گوش هستند.

به گزارش سلامت نیوز از فارس، بهروز سلامت در حاشیه چهارمین همایش نقشه‌برداری مغز ایران در ارتباط با موضوع وزوز گوش، اظهار داشت: بر اساس آمارهای ارائه شده حدود 10 تا 40 درصد ایرانیان مبتلا به وزوز گوش هستند که علل مختلفی می‌تواند سبب بروز این مشکل شود.
وی افزود: جنگ تحمیلی و آلودگی‌های صوتی ناشی از آن سبب وزوز گوش در بسیاری از جانبازان شده است و در کنار این مسئله استرس امروزه عاملی مهم در ابتلا شدن به وزوز گوش به شمار می‌رود. 
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: اختلالات مفصل فک گیجگاهی، استفاده بی‌رویه از برخی داروها همچون آسپرین و مُسکن ، همچنین استفاد از هندزفری با صدای بلند می‌تواند از علل ایجاد وزوز گوش باشد.
سلامت عنوان کرد:‌ در بسیاری از کشورهای جهان افراد مبتلا به وزوز گوش دچار مشکلات روانشناختی شده و برخی از این افراد اقدام به خودکشی می‌کنند بنابر این تشخیص و درمان این بیماری بسیار حائز اهمیت است و باید جدی گرفته شود.
وی در پاسخ به اینکه درمان وزوز گوش چگونه است،‌گفت: نوع درمان بستگی به علت بیماری دارد و متخصصین مختلف در قالب یک تیم باید علت این بیماری را دریابند.
استادیار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: پزشکان متخصص مغز و اعصاب، دندانپزشکان، روانپزشکان و روانشناسان از جمله اعضای تیمی هستند که برای تشخیص و درمان دقیق وزوز فعالیت آنها در قالب یک مجموعه بسیار ضرورت دارد.
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha