رئیس کنگره سلامت کودکان از جای خالی غربالگری بیماری‌های متابولیک کودکان در کشور خبر داد.

جای خالی غربالگری بیماری‌های متابولیک کودکان در کشور

سلامت نیوز:رئیس کنگره سلامت کودکان از جای خالی غربالگری بیماری‌های متابولیک کودکان در کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ا زباشگاه خبر نگاران جوان ،علی ربانی رئیس بیست‌ و نهمین همایش بین‌المللی سلامت کودکان گفت: یکی از بحث‌هایی که در این کنگره مطرح می شود این است که از حیث اختلالات رشدی کودکان آمار خاصی نداریم و باید برای تدوین برنامه‌ها و ضرورت‌های سلامت آنها آمار دقیقی داشته باشیم.

وی مطرح کرد: نگاه ملک‌زاده به عنوان معاونت تحقیقات فناوری وزارت بهداشت این است که در خصوص شبکه‌های بهداشتی زیرساخت‌های خوبی در کشور داریم که در این عرصه وزارت بهداشت نیز در زمینه کودکان زیر پنج سال برنامه‌هایی را در نظر دارد اما موضوعات رشدی کودکان و اختلالات رشدی نیازمند کار بیشتری است.
قرارگیری بیماری‌های متابولیک ارثی در چرخه غربالگری

رئیس بیست‌ و نهمین همایش بین‌المللی سلامت کودکان با تاکید بر ضرورت غربالگری بیماری‌های متابولیک و گسترش غربالگری اظهار کرد:‌ تنها 2 بیماری کم‌کاری تیروئید و PKU غربالگری شده است، اما قرار شده بیماری CF، CAH و بیماری‌های متابولیک ارثی نیز در چرخه غربالگری قرار گیرد تا شاهد سلامت  کودکان جامعه باشیم.

ربانی افزود: حوزه اطفال در کشور با حمایت وزارت بهداشت زیرساخت‌های خوبی دارد و در بحث آموزش و پژوهش حوزه اطفال روند روبه‌ رشدی داریم و امیدواریم با حمایت‌های مالی متولیان سلامت کشور بتوانیم شاهد استقلال مراکز ارائه خدمات سلامت کودکان باشیم.

وی در پایان گفت: سلامت کودکان نیازمند مشارکت بین بخشی است و امیدواریم با ورود غربالگری بیماری‌های متابولیک و حمایت بیمه‌گران شاهد سلامت کودکان جامعه باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha