شنبه ۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
کد خبر: 228640

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماری «آبله مرغان» در کودکان به صورت خوش‌خیم است و با رعایت کردن نکات بهداشتی و استحمام به صورت روزانه می‌توان به بهبودی کودک کمک کرد.

مسری‌ترین بیماری ویروسی را بشناسید

سلامت نیوز:متخصص بیماری‌های عفونی گفت: بیماری «آبله مرغان» در کودکان به صورت خوش‌خیم است و با رعایت کردن نکات بهداشتی و استحمام به صورت روزانه می‌توان به بهبودی کودک کمک کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پرویز طباطبایی متخصص بیماری‌های عفونی، بیماری آبله‌ مرغان را جزو مسری‌ترین بیماری ویروسی اعلام کرد و گفت: در آبله مرغان بروز راش‌ها در ناحیه تنه و سینه بیشتر است و در اندام‌ها کمتر ظاهر می‌شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: دوره کمون بیماری آبله مرغان 10 تا 21 روز و بطور متوسط 15 روز می‌باشد، یعنی که اگر کودک شما با فردی که مبتلا به بیماری آبله مرغان است تماس داشته و توسط آن فرد آلوده شده باشد، 10 تا 21 روز طول می‌کشد تا کودک علائم بیماری را نشان داده و جوش‌ها در سطح بدن او ظاهر گردند.

متخصص بیماری‌های عفونی اضافه کرد: این بیماری ویروسی است و احتیاج به درمان خاصی ندارد، در سنین بالاتر از 12 سال می‌توان از داروی ضد ویروسی آسیکلوویر استفاده کرد و برای پیش‌گیری از این بیماری واکسن وجود دارد که در دوران 15 ماهگی آن را به کودک تزریق می‌کنند.

وی افزود: این بیماری در کودکان به صورت خوش‌خیم است و با رعایت کردن نکات بهداشتی و استحمام به صورت روزانه به بهبودی کودک می‌توان کمک کرد. همچنین نکندن جای زخم از به‌جای ماندن آثار بیماری جلوگیری می‌کند و از انتشار عفونت استافیلوکوکی و یا دیگر عفونت‌ها به تمامی بدن کودک غلبه می‌کند.

طباطبایی در پایان گفت:‌ این بیماری معمولاً حداکثر تا 6 روز بهبود می‌یابد و رعایت نکات بهداشتی و استحمام روزانه نباید فراموش شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha