مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: 23 هزار و 222 واجب التعلیم فاقد شناسنامه ایرانی و تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

23 هزار کودک فاقد شناسنامه در مدارس سیستان وبلوچستان نام نویسی کردند

سلامت نیوز: مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: 23 هزار و 222 واجب التعلیم فاقد شناسنامه ایرانی و تبعه خارجی امسال در مدارس استان نام نویسی کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،میثم برازنده  اظهار داشت: 12 هزار و 785 نفر از این دانش آموزان پسر و 10 هزار و 437 نفر نیز دختر هستند که امسال موفق به نام نویسی در کلاس های درس شدند.


وی افزود: در مجموع 19 هزار و 22 نفر از این افراد واجب التعلیم نام نویسی شده در مدارس سیستان و بلوچستان ایرانی و چهار هزار و 200 نفر نیز تبعه خارجی هستند.
وی ادامه داد: نام نویسی بیشترین واجب التعلیمان ایرانی در سیستان و بلوچستان به ترتیب با سه هزار و 341 نفر، سه هزار و 509 نفر و 2 هزار و 334 نفر مربوط به ناحیه یک و 2 زاهدان و شهرستان هیرمند بوده است.


مسئول دبیرخانه کمیسیون فاقدان شناسنامه و مشکوک التابعین شورای تامین سیستان و بلوچستان گفت: همچنین بیشترین نام نویسی واجب التعلیمان خارجی با 926 نفر، 802 نفر، 684 نفر و 517 نفر در ناحیه یک و 2 زاهدان، ایرانشهر و سراوان انجام شده است.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه هیات دولت با هدف توسعه عدالت آموزشی و پیشگیری از افزایش آسیب های اجتماعی با صدور کارت حمایت تحصیلی برای افراد لازم التحصیل فاقد مدارک هویتی ایرانی و خارجی موافقت کرده است، همه واجب تعلیمان تبعه خارجی در سیستان و بلوچستان سر کلاس های درس حاضر شدند.


برازنده گفت: با صدور این کارت امکان نام نویسی و تحصیل این افراد در مدارس تمام دوره های تحصیلی داخل کشور فراهم شده است.
وی اظهار داشت: در قالب اجرای این مصوبه، پس از بررسی های لازم برای تمام اشخاص فاقد مدارک هویتی واجب التعلیم ایرانی و تبعه خارجی در سنین بین 6 تا 18 سال تمام کارت حمایت تحصیلی صادر شده است.
وی افزود: با توجه به اینکه هنوز جمع بندی کاملی از تمام شهرستان های سیستان و بلوچستان انجام نشده فعلا امکان ارائه آمار کلی استان در زمینه تحصیل واجب التعلیمان ایرانی فاقد شناسنامه وجود ندارد.
وی گفت: از سال 92 تا کنون حدود هشت هزار و 305 پرونده فاقدان شناسنامه در سیستان و بلوچستان مورد رسیدگی قرار گرفت و برای بیش از 25 هزار نفر شناسنامه صادر شده است.


به گفته علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان نام نویسی فاقدان شناسنامه واجب التعلیم همچنان تا اواخر آبان در استان ادامه دارد.
به گزارش ایرنا افزون بر 700 هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در 6 هزار و 800 مدرسه در این استان در حال تحصیل هستند.


سیستان و بلوچستان با 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت و 187 هزار و 502 کیلومتر مربع وسعت پهناورترین استان کشور شناخته می شود که بنا به گفته علی اوسط هاشمی استاندار این استان افزون بر 51 درصد جمعیت استان در روستاها و بقیه در شهرها سکونت دارند.
این استان دارای 19 شهرستان است و افزون بر 1100 کیلومتر مرز زمینی با کشورهای افغانستان و پاکستان و 310 کیلومتر مرز دریایی در دریای عمان دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha