سرپرست اورژانس کشور گفت: 2 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در دولت یازدهم به ناوگان اورژانس افزوده و برای توزیع یکهزار دستگاه دیگر نیز قرارداد بسته شده است.

افزایش 2500 دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور

سلامت نیوز:سرپرست اورژانس کشور گفت: 2 هزار و 500 دستگاه آمبولانس در دولت یازدهم به ناوگان اورژانس افزوده و برای توزیع یکهزار دستگاه دیگر نیز قرارداد بسته شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، پیرحسین کولیوند روز شنبه در آیین افتتاح پروژه های اورژانس 115 خراسان جنوبی در بیرجند افزود: در سازمان اورژانس بنا داریم کیفیت کار را افزایش و خدماتی ارایه دهیم که پس از آن مشکلاتی بعدی برای مردم و مسئولان پیش نیاید.


وی گفت: وجود پایگاه ها، تجهیزات و امکانات جزو اصول اولیه و بنیادی ماست اما آنچه سبب می شود از آن به درستی استفاده نشود، نبود منابع انسانی است.
وی از خریداری 400 دستگاه خودرو بنز اسپرینتر در کشور خبر داد و افزود: همچنین برای تامین یکهزار دستگاه مجوز از دولت اخذ شده است.


سرپرست اورژانس کشور بیان کرد: یکی از معضلات اورژانس نداشتن دستگاه های آمبولانس جدید بود و به طور حتم آمبولانس ها در کشور نوسازی می شود.
وی ساخت پایگاه های اورژانس را یکی دیگر از سیاست های این سازمان اعلام و اظهار کرد: در خراسان جنوبی که نیاز به پایگاه های اورژانس بیشتری دارد موافقت خواهیم کرد تا خدماتی به مردم این دیار ارایه شود.


کولیوند گفت: کمبود موتور آمبولانس یکی دیگر از مشکلات اورژانس خراسان جنوبی بیان شد که در این رابطه 500 دستگاه ظرفیت داریم و چند دستگاه در اختیار استان قرار خواهد گرفت.
مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: در زمینه آموزش پرسنل اورژانس سراسر کشور باید بیشتر کار شود و ابتدا باید کارکنان توسط خودمان تربیت شوند.


وی بیان کرد: در این زمینه دانشکده اورژانس و فوریت های پزشکی راه اندازی و به صورت شبانه روزی آموزش های مورد نیاز در این دانشکده ارایه خواهد شد.
کولیوند گفت: در این دانشکده علاوه بر آموزش های علمی، آموزش های تکنیکی و بدنی نیز ارایه و مرتب در طول سال آموزش های مستمر به صورت برنامه سازی شده به ویژه در ارتباط با مسایل بیوتروریسم و تروریسم آموزش داده خواهد شد.


با حضور سرپرست اورژانس کشور و جمعی از مسئولان استان، مرکز پیام اورژانس 115 دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال به بهره برداری رسید.


همچنین مرکز پایش مراقبت های درمانی (MCMC) با هزینه سه میلیارد و 500 میلیون ریال بهره برداری شد که اعتبارات آن از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تامین شده است.


بازدید از اورژانس بیمارستان های امام رضا (ع) و ولی عصر (عج) بیرجند و افتتاح پایگاه اورژانس 115 شهری شعبانیه از دیگر برنامه های سفر یک روزه سرپرست اورژانس کشور به خراسان جنوبی است.


مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی خراسان جنوبی با 61 پایگاه فعال ( 13 شهری و 48 جاده ای ) و با بکارگیری 400 نیروی تخصصی فوریت های پزشکی، 117 دستگاه آمبولانس، 2 فروند بالگرد، 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس به صورت شبانه روزی آماده ارایه خدمات به مردم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha