وزیر بهداشت: متاسفانه عده ای هنوز بدنبال نادیده گرفتن نقش‌ مردم در تقویت حوزه های اجتماعی هستند.

تقویت معاونت های اجتماعی راه حلی برای مشکلات وزارت بهداشت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت: متاسفانه عده ای هنوز بدنبال نادیده گرفتن نقش‌ مردم در تقویت حوزه های اجتماعی هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  صداوسیما، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی در اجلاس معاونین اجتماعی دانشگاه های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه مجمع خیرین از معاونین اجتماعی جدا نیست افزود: معاونت اجتماعی ضرورتی بود که باید انجام می شد و خوشحالم در دولت یازدهم این مهم اتفاق افتاد.
وی گفت: معمولا در دستگاه های دولتی فراموش می شود انقلاب به همت مردم بوده و مردم هستند که بزرگ ترین سرمایه اند ،البته این مشکل از روزهای آغازین انقلاب بوده است.


وزیر بهداشت افزود: هدف ، سپردن کارها به دست مردم و بهتر شدن زندگی مردم بوده اما عده ای تکنوکرات همواره می گفتند این کارها کار دولت است نه مردم، چه در کارهای پزشکی ، چه در جاده کشی و غیره و هنوز آن افکار نیز دیده می شود.
هاشمی گفت : اگر مردم نبودند ، کسی امروز نمی توانست در اربعین به عراق برود ، در لبنان هم همین طور است اما متاسفانه عده ای نقش مردم را نادیده می گیرند.


وی گفت: آموزش پزشکی برای سلامت بیشتر مردم و پیشگیری از بیماری و مرگ های ناشی از آن است تا نتیجه اش در زندگی مردم دیده شود.
وزیر بهداشت با بیان اینکه هدف ما تربیت نیرو برای بهتر شدن زندگی مردم است افزود: اکنون سوء رفتار مردم در تغذیه ، سبک زندگی و تحرک شان دیده می شود و در این خصوص مشکلاتی وجود دارد و تقریبا ۸۰ درصد مردم کمبود ویتامین « دی » دارند و شاخص توده استخوانی شان از کشورهای همسایه هم کمتر است.
وی افزود: این موارد با بخشنامه حل نمی شود بلکه مشکلاتی است که بدست خود مردم باید برطرف شود .
هاشمی گفت:‌ ما در وزارت بهداشت مشکل داریم و راه حل آن ، تقویت معاونت های اجتماعی است .


وزیر بهداشت با خطاب به حضار در این اجلاس با بیان اینکه حضور شما در این جلسات از فراموش شدن مردم جلوگیری می کند افزود : با استفاده از مردم خیلی از مشکلات ما قابل حل است و به شوراهای مردمی سلامت بها دهید زیرا تصدی گری کار خوبی نیست بلکه باید مردم را به سلامت خود حساس کنید.
وی گفت: جوانان ، زنان و سالمندان حتی کودکان را باید جذب و کانون هایی برای مشارکت انها در ارتقای سلامت ایجاد کنیم.
قاضی زاده هاشمی افزود: این کارها باید در مجمع خیرین هدایت شود و وزارت بهداشت این هنر را باید داشته باشد که از طریق معاونین اجتماعی بتواند سلامت را به اولویت زندگی مردم مبدل کند.


وی گفت: نباید خیرین تنها برای مشارکت پولی و مالی خواسته شوند بلکه در ترویج‌فرهنگ و سواد سلامت می توان از ظرفیت خیرین استفاده کرد و ما در دولت دوازدهم باید رفتاری متفاوت در خصوص معاونت های اجتماعی داشته باشیم.
وزیر بهداشت افزود: ۵ سال قبل از فعالیت دکتر ایازی حتی یک سمن سلامت نداشتیم و هدف توسعه دولتی معاونت های اجتماعی نیست بلکه باید مشارکت های مردمی تقویت شود.


وی ادامه داد : بعضی ها تابلو های زیبایی دست می گیرند اما زیر آن تابلو خلاف می کنند لذا ما باید نگاه واقع بینانه داشته باشیم.
وزیر بهداشت افزود:‌ ۸۰ درصد مرگ و میرها در کشور به علت بیماری های غیر واگیر است و باید بیشترین فشار را روی پیشگیری‌ و بهداشت بگذاریم که مردم وارد عمل شوند تا جامعه سلامت شود.
دکتر هاشمی گفت: زیر ۵ سال باید مادران آموزش سلامت کودکان را شروع کنند بنابراین مادران نقش مهمی در فرهنگ سازی سلامت دارند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha