معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل گفت: ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله دهمین کشور و از نظر میزان خسارت و تلفات جزو پنج کشور نخست دنیا است.

ایران جزو 5 کشوراول جهان ازنظر خسارت حوادث طبیعی

سلامت نیوز: معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل گفت: ایران از نظر وقوع حوادث طبیعی مانند سیل و زلزله دهمین کشور و از نظر میزان خسارت و تلفات جزو پنج کشور نخست دنیا است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا اسدالله کریمی در آیین نواختن زنگ پدافند غیرعامل در دبیرستان حضرت محمد(ص) مشهد افزود: 45 حادثه طبیعی در جهان اتفاق می افتد که بیش از 35 مورد آن هم در ایران رخ می دهد.


وی حوادث را شامل 2 گونه طبیعی و انسان ساخت عنوان و اظهار کرد: حوادث انسان ساخت به ویژه وقتی با بغض و کینه همراه باشد، خسارات زیادی در پی دارد.


وی ادامه داد: کشور ما بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در معرض تهدید بوده است و تا زمانی که پایبند به ارزشها و انقلاب اسلامی باشیم این دشمنی ها ادامه دارد و در برابر تهدیدهای دشمنان در تاریخ انقلاب تجربیات ارزشمند و قابل ملاحظه همچون هشت سال دفاع مقدس وجود دارد.


کریمی گفت: در شرایط کنونی سازمان پدافند غیرعامل، میزان آسیب پذیری دستگاههای اجرایی و زیرساختهای شهری را مورد بررسی قرار می دهد و سعی دارد با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها، در صورت وقوع تهدیدهای سخت افزاری، کمترین آسیب وارد شود.


معاون امور شهری سازمان پدافند غیرعامل اظهار کرد: برای تهدیدهای نرم و تهاجم فرهنگی هم موضوعات در دوره های مختلف در این سازمان بررسی می شود زیرا دشمنی دشمنان بدیهی است و با جابه جایی مسئولان آنها رویکردشان تغییر نمی کند و هر جامعه ای که در برابر تهدیدهای احتمالی آماده باشد کمتر آسیب می بیند.


در این آیین از شرح وظایف رئیس کمیته اجرایی پدافند غیرعامل در آموزشگاههای خراسان رضوی رونمایی شد.
پدافند غیرعامل نوعی دفاع غیرنظامی است و به مجموعه اقداماتی اطلاق می شود که به جنگ‌ افزار نیاز ندارد و با اجرای آن می ‌توان از وارد شدن خسارات مالی به تجهیزات و تاسیسات حیاتی و حساس نظامی و غیرنظامی و تلفات انسانی جلوگیری کرده، یا میزان خسارات و تلفات را به حداقل رساند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha